Smartwatch tillsammans med OnePlus 3

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av Marvin74, 10 mar 2017.

  1. Marvin74

    Marvin74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2015
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    27
    Jag har en billig smart-klocka som jag beställde nån gång för länge sen från Wish.
    Jag har aldrig fått den att fungera tillsammans med min Oneplus 3, men den fungerar "klockrent" ihop med min gamla Nexus 5:a.
    Nu är jag sugen på att skaffa en ny, lite dyrare smartwatch.
    Funderingen jag har är om det är problem att få Oneplus telefoner att fungera ihop med Smart-klocka, eller är det bara just min klocka som är lite känslig.
    Telefonens "blåtand" funkar bra annars, använder den dagligen till att streama musik i bilen samt ihop med bluetoothhandsfree.
    Använder ni andra Smart-klocka med era Oneplus 3:or?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det beror nog på vad du köper för klocka. Handlar det om en klocka från ett oetablerat märke där man inte kan förvänta sig uppdateringar, support eller dylikt så är det nog lite 50/50 kring om den kommer att lira eller inte. Sådana klockor testas nog inte i någon större utsträckning och kan helt säkert ha kompatibilitetsproblem beroende på hur mycket det "fulhackats" med mjukvaran.

    Satsa på en klocka med Android Wear, så kan du vara helt säker på att det kommer fungera utan några problem med dina Android-telefoner. Android Wear-klockor måste certifieras/möta Googles kravspec. De börjar dessutom bli ruskigt billiga. Smartwatch 3 har varit nere i 600-700 kr även om den inte uppdateras längre.

    Moto 360 Sport är rätt trevlig annars och går att hitta för USD99 på eBay till och från. Den kommer att uppdateras till Android Wear 2.0 dessutom till skillnad från Smartwatch 3 som är fast på Wear 1.6: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3346530
     
    Last edited: 10 mar 2017
    eastbound och ravenshield gillar detta.
  3. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag har haft Sonys smartwatch 3 samt kör med pebble nu utan problem så det bör inte vara något strul tycker jag.