Fråga: Smidig övergång från Android till IOS.

Diskussion i 'iPhone X' startad av Mallaballajättefralla, 14 nov 2017.

  1. Mallaballajättefralla

    Mallaballajättefralla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hjälp! Sitter nu med nya Iphone X i handen och är lite fundersam på hur jag enklast för över kontakter till nya mobilen. Någon som har tips? Kanske valmöjlighet att även föra över några av programmen.
    Idag har Google och OneDrive i Androiden som synkar fint med min PC. Kan man använda OneDrive/Google/Chrome på IOS på samma sätt tro?
    Känner mig lite nervös att starta Iphonen inför vad jag ska välja i setupen så jag inte krånglar till det alltför mycket... o_O
     
  2. Benj0219

    Benj0219 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2014
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Move to iOS android app
     
    Mallaballajättefralla gillar detta.
  3. Mallaballajättefralla

    Mallaballajättefralla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack. Kollade precis in den appen. Har du (eller någon du känner) testat den?
     
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Den gör vad den säger att den ska göra. Move to IOS är gjord av Apple så inga konstigheter.

    Andra tips:
    Vid uppstart av iPhonen så får du skapa ett appleid, och där kan du använda ett befintligt mailkonto som du har, ex gmail eller outlook enda avikandet är att du skapar ett nytt lösenord för apple id:t i kombination med mailadressen till ett befintligt konto. Så finns inget krav/behov av att skapa ett nytt mail konto bara för dens skull.

    Om man vill göra flytt manuellt:
    Om du har dina kontakter sparat på ditt google eller outlook konto så är det bara att lägga till det kontot på iphonen så kommer kontakter att synkas därifrån. Samma gäller mail och kalender.

    Om du använder Google Photos på din gamla android så är det bara att installera den appen på iPhonen och logga in på ditt konto där så synkas även dina bilder där.

    Appar kan inte flyttas över, så dom du behöver får du söka fram i App store och ladda ner.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  5. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Annat bra tips för framtiden är att migrera din information till Google apparna och använda de även på din iphone så är du säker när du flyttar mellan android och ios :) Google contacts, google keep, photos osv använder jag alltid i stället för apples egna eftersom jag vet att jag är sjukt otrogen ;)
     
    jnsson gillar detta.
  6. scylla1

    scylla1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Håller med kör google keep och använd Gmail till det mesta istället för icloud så slipper du vara låst!
     
  7. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Jag har kört den appen vid ett byte. Det fungerade i huvudsak bra men blev trassel med kalendern: Alla repeterande händelser utan slut-datum blev mångfaldigade, telefonen höll på och duplicerade dem tills jag insåg det och började radera kopiorna. Kanske var något skumt med min google-kalender eftersom den var lokal på android-telefonen.
     
  8. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Lägg bara in Google-kontot i iPhonen och ta ner Google maps, Gmail, keep, drive, photos etc, så använder du alla kontakter, bilder, events osv precis som du gjorde i Androiden fast på iPhone. På köpet fortsätter du vara plattformsoberoende och kan byta mellan olika mobiler så ofta du vill.
    Så gör jag när jag kör iOS och Android paralellt på jobb och privat mobil. Funkar hur bramsom helst.
    Samma med Onedrive givetvis.