Problem: Smiley autocorrect

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av ChunkyMonkey, 15 jan 2016.

  1. ChunkyMonkey

    ChunkyMonkey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag har ett problem med den senaste uppdateringen av min telefon som min pojkvän inte har trots att vi har samma telefon och uppdatering. Dvs Samsung Galaxy S5.

    När jag skriver så får jag upp emoticons/smileys i föreslagna ord, och många gånger kör autocorrect på bilderna istället för orden och jag kan inte hitta någonstans att stänga av det om jag inte stänger av autocorrect och det vill jag inte.

    Tex om jag skriver sol kommer det upp en sol i föreslagna ord men den väljer ändå ordet före solen. Men skriver jag solros så blir det automatiskt emoticon/bilden.

    Jag vänder mig hit för jag har googlat i flera veckor men hittar inget om det.

    Tack på förhand
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Om du går in på inställningar av tangentbordet och klickar på förutsedd text, så får du lite olika val som du kan prova att slå av. Du kan även rensa anpassade data, då försvinner allt som den lärt sig att du brukar skriva och börjar om att lära sig av vad du vanligtvis skriver. Kanske hjälper....
     
  3. ChunkyMonkey

    ChunkyMonkey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för ditt svar. Jag har kollat igenom alla inställningar fram och tillbaka flera gånger. Klickat ur och klickat i olika alternativ, rensat inställningar. Till och med gått så långt som att installera om telefonen. Inget funkar.

    Jag bifogade en bild ifall det skulle vara enklare att förstå.
     

    Bifogade filer:

  4. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

  5. ChunkyMonkey

    ChunkyMonkey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för länken! Tyvärr har inte jag det valet heller. På predictive text kan jag bara välja liveuppdatering av ord och anpassade data. Sedan under det kommer "lär av gmail" "lär av facebook" etc. Finns ingenstans i min telefon som jag kan hitta hur jag ändrar detta. Har hittat folk som föreslår liknande som länken du gav mig, men jag har aldrig dom valen. :( min telefon autouppdaterades för flera veckor sedan och hat inte hittat någon ny uppdatering så jag lär ha senaste.
    Jag fattar nada och det är väldigt frustrerande.
     
  6. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Ja ibland är det som förgjort!
    Man kan koppla mobilen till en pc med programmet smartswitch i och därifrån göra en nödåterställning. Då laddas hela mjukvaran ner från samsung och mobilen töms helt, till skillnad från en vanlig uppdatering då inte alla filer byts ut. Jag lovar inte att det hjälper men kanske.....fast det är ju lite jobb och allt i mobilen försvinner. (Har du möjligen en s5 NEO? Den har en annan mjukvara än den gamla s5.)

    Man kan ju faktiskt oxo installera ett annat tangentbord från google play, där finns massor att välja på. Det är kanske det enklaste, om du hittar nåt annat som du gillar.
     
  7. ChunkyMonkey

    ChunkyMonkey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja det låter ju som extra jobb men för att få bort skiten skulle det lätt vara värt det :P

    Skulle kunna ladda ner ett annat tangentbord också förvisso men tycker oftast att dom slöar ner telefonen.

    Nä jag ska ha den vanliga s5. Vet inget om någon neo :)

    Som tidigare sagt, min pojkvän och jag har samma telefon men han fick inte smileys i den senaste uppdateringen. Skumt.
     
  8. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Rekommenderas att man gör återställning innan uppdatering, kan hända att man får små problem.
    Så det är enda ripset jag har att återställa. Lycka till :)
     
  9. ChunkyMonkey

    ChunkyMonkey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Det funkade inte att återställa telefonen, har redan testat det. Men tack ändå :)