Fråga: Snabba frågor, snabba svar! G Flex 2

Diskussion i 'G Flex 2 - Allmänt' startad av chrippe7, 7 jan 2015.

  1. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Nu när LG G Flex 2 har presenterats från LG under årets CES i Las Vegas så kommer det inte dröja allt för länge innan telefonen hittar hem till våra händer. Som med alla telefoner så underlättar det att ha en tråd med snabba frågor, snabba svar och frågor som är intressanta eller bra för alla att veta kommer jag klistra in i TP så man snabbt och enkelt kan hitta en överblick över de frågor som finns.

    Q: Specifikationerna för LG G Flex 2?
    A: Enligt följande nedan
    • Processor: 2.0 GHz Octa-Core Qualcomm Snapdragon™ 810 (MSM8994)
    • Skärm: 5,5-tums Full HD (1920×1080) böjd P-OLED (Real RGB)
    • Minne: 2GB/3GB RAM samt 16/32GB eMMc med plats för Micro SD-kort upp till 128GB
    • Kamera: 13MP med OIS och laserautofokus samt 2,1MP frontkamera
    • Batteri: 3 000mAh (inbäddat)
    • Operativsystem: Android 5.0 Lollipop
    • Storlek: 146,8×75,4×7,1-9,4mm
    • Vikt: 152g
    • Nätverk: LTE Cat.6, HSPA+ 42Mbps 900/2100
    • Anslutningar: Micro USB 2.0, USB On-the-go, WiFi (802.11 a/b/g/n/ac), NFC, DLNA, WiFi Direct
    Q: När släpps G Flex 2 i Norden?
    A: Den 20e mars blev den släppt i Sverige och Finland, Norge och Danmark har ännu inget datum.

    Q: Vad kommer den kosta?
    A: 5990:- hos återförsäljarna NetOnNet och Tele2

    Q: Kommer den i två olika varianter precis som LG G3?
    A: Ja, LG bekräftade efter sitt event att den kommer i två olika varianter, 2GB/16GB och 3GB/32GB. 2/16GB-varianten är den som säljs i Sverige och större delar av världen, 3GB RAM-versionen är framtagen till en operatör i USA.

    Q: Vad är största skillnaderna mellan G Flex och G Flex 2?
    A: Skärmupplösningen har höjts och förbättrats i övrigt vilket eliminerar många problem med skärmen i G Flex. G Flex 2 har även tagit del av den framgångsrika kameran som satt i LG G3 men med lite förbättringar även här. G Flex 2 är även först ut med Snapdragon 810 som varit mycket efterlängtat och för de som gillade G Flex men tyckte den var för stor är G Flex 2 i storlek med LG G3.

    Lägger även till en unboxing video av en svensksåld LG G Flex 2 så man ser vad som ingår i kartongen.


    För direkta tester utav hårdvara, benchmark, kamera osv kommer jag sedan lägga upp en hel del på min blogg där ni kan läsa om G Flex 2 så fort jag får tag på den men även andra saker som rör Android!
    http://svenskandroid.wordpress.com/
     
    Last edited: 21 mar 2015
    Droid_269 gillar detta.