Övrigt: Snabba frågor, snabba svar - Xperia Z2

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Janne303, 5 maj 2014.

  1. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Du har inte något tips på moddar för att få kameran att prestera så bra som möjligt?
    Kör just nu en Z5 port (RXSW), även kamera från Z5 (Dvs jag kan använda 20MP även i Superior Auto, etc).

    Kanske att det blev lite bättre, men inte var det mycket. Kan mycket väl vara att ljussättningen helt enkelt passade bättre.
     
  2. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Rxsw är väldigt bra rom. existenz,purex,mw-eidemic är också väldigt bra. Det är bra att det finns z5 libs, så det förbättrar kamera+ljud bland annat. Du kan försöka med en kernel också, jag har aldrig provat flasha något annat som jag inte gjort själv, kernel och rom och så vidare. Har du unlocked bootlader elelr är den locked?
     
  3. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Jo, jag är generellt sett väldigt nöjd med RXSW.

    Jag kör än så länge med låst bootloader, men eftersom garantin redan är borta kan jag nog lika gärna låsa upp den. Har dock för mig att kameran ska bli ännu sämre om man låser upp den, då någon viktig fil tydligen ska försvinna, stämmer inte det?

    Har för övrigt fått bekräftat av en kille på XDA att glaset på baksidan inte är ett riktigt OEM, och att linsen på dessa tredjeparts-glas vanligtvis är av mycket sämre kvalitet. Om inte glaset som kommer nästa vecka hjälper får jag nog ta och lägga ut lite mer pengar och beställa hem ett riktigt OEM-glas...
     
  4. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Precis, jag rekommenderar att INTE låsa upp bootlader eftersom som du sa filen försvinner. OEM-glas kommer isåfall göra en stor skillnad för dig. Att få ut maximal kvalite kamera är väldigt svårt om du ska modda till det. Man kan jämföra det som att man gör egen software. :P
     
  5. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Får se om jag blir nöjd när jag får monterat det som är på väg. Någon som vet var jag kan köpa en ÄKTA OEM-baksida annars?

    EDIT: Hittade efter lite mer noggrann sökning på eBay, ca 195:- fraktat. Ska enligt säljaren vara tillverkat av Sony, så då SKA det ju vara okej.
     
    Last edited: 27 nov 2015
  6. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Fick min ersättningsbaksida i förra veckan...
    Dumt nog försökte jag hålla fast den mot telefonen med tvättklämmor för att limmet skulle få sätta sig, och uppenbarligen var klämmorna för starka, för baksidan sprack direkt. :D

    I alla fall så verkar det som att kameran blev lite bättre med denna baksidan, så jag har beställt en likadan igen. :)

    Nu till ett annat problem - Alarmen fungerar inte för fem öre.

    Klockan fastnar rätt ofta och uppdateras inte förrän man väcker telefonen, och det verkar medföra att den inte fattar att larmen ska ringa förrän när jag låser upp telefonen... Tror vi det löser sig med en systemåterställning, eller ska man vända sig till ROM-utvecklaren?
     
  7. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Lättast att försöka utesluta vad problemet finner sig i. Alltså enklast att återställa till stock sony och se om alarm funkar. Sedan vända sig till utvecklaren. :)
     
  8. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Installerade om min ROM till att börja med, så får jag se om den bråkar imorgon igen...
     
  9. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    När jag ställde alarmet igår så installerade jag även Timely, för att se om den kunde få igång några alarm.
    Fick upp ett meddelande om att larm inte skulle utlösas om man hade något av batteri-sparlägena igång. Jag som tyckt att Stamina-läget inte påverkat prestandan har ju så klart haft det igång för att eventuellt kunna spara lite batteri. Stängde av det och mycket riktigt, nu fungerar det som det ska. :)

    Konstigt att de stänger av larmen för att spara batteri, bara...
     
  10. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Det finns inställningar för vilka appar Stamina ska tillåta i bakgrunden. Kolla på inställningarna och se ifall Alarm är med där, om inte försök lägg till :)
     
  11. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Äsch, låter det vara som det är. Jag har inga problem med batteritiden ändå, så det är ingen fara. :)
     
    Honda gillar detta.
  12. macmac

    macmac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tog bilder i porträtt-läge igår. De roterades därefter automatiskt till landskapsläge både i telefonen och på Google Foto. Vad kan man göra åt detta?
     
  13. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Det är en automatisk funktion för att få dig att inte använda kameran i porträttläge! ;)

    Nej, men det är väl bara att rotera bilden? Den har väl förmodligen inte känt av att du höll den som du gjorde...
     
  14. macmac

    macmac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha, men tar jag bilder i porträttläge gör jag de av en anledning. De är iaf väldigt irriterande, inte första gången det händer.
     
  15. RedigMan

    RedigMan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3
    Böjer mobilen sig lätt? Är själva ramen plast eller aluminium? Testade böja min Xperia M2 och plastramen gick av direkt
     
  16. zulix

    zulix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Har inte haft nå problem med att den böjer sig, ramen är aluminium.
     
  17. RedigMan

    RedigMan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3
    Då borde den då va lite mer robust än min M2! xD
     
  18. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Z3 böjer sig ganska lätt, Z2 gör inte det så länge du inte försöker alltså :P
     
  19. RedigMan

    RedigMan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3
    Tjenare! Fick min Z2 idag och lekte runt med den lite, fotona var väldigt fina, dock var den rätt varm när man endast surfade runt osv. Jag uppdaterade den till senaste versionen och den var fortfarande varm, fotokvalitén blev även rent åt h*lvete!

    Jag sökte runt lite om vad folk tyckte om kameran i lollipop uppdateringarna och de tyckte lika som mig, de var ett par styckna som sa att den var bra i Kitkat så jag nedgraderade till version 4.4.4 av PuZzY CaT och nu är den sjukt mycket svalare! Kameran blev även förbättrad men jag ska ta och jämföra bildkvalitén mellan 4.4.4 och den senaste uppdateringen.

    Hur kunde temperaturen sjunka så kraftigt?
     
  20. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Det är mycket som kan göra skillnad. 4.4.4 anser jag bäst som stock utan en massa modifieringar. Oftast så är det alla dem nya funktioner som är aktiva som får mobilen bli varm. :/

    Int farligt varmt föresten