Söker dumbphone med separat avstängningsknapp

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av wamiduku, 9 apr 2016.

  1. wamiduku

    wamiduku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    (Postar här eftersom köprådsforumet enbart gäller Androider)

    Jag söker en billig dumbphone med separat avstängningsknapp. Alla low-end dumbphones som jag har hittat har kombinerad avstängnings- och avsluta-samtal-knapp.

    Mitt problem är att luren ska användas av en släkting i 90-årsåldern, som alltså inte har växt upp med moderna tiders teknik. När hon avslutar ett samtal håller hon nere avslutaknappen så att det ska bli ordentligt avslutat och stänger därmed av telefonen, varvid hon inte kan nås och jag blir nerringd av oroliga släktingar som tror att det värsta har inträffat. Jobbigt i längden.

    Den uppenbara lösningen är att lära ut hur man avslutar samtal utan att stänga av luren, men det har inte funkat (nyinlärning är inte så lätt i hög ålder), så en annan lur är det enda realistiska.
     
  2. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
  3. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    wamiduku gillar detta.
  4. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Viktelefon är toppen för äldre! Köpte en till grannfrun (80+) och hon är lyrisk över att det är så lätt att både svara (öppna) och lägga på (stäng). Dessutom blir det färre "fick-ringningar". Inte för att det varit ett stort problem tidigare, men något samtal då och då blev det när mobilen skramlade runt i ficka eller väska.
    Jag köpte denna till henne: http://cdon.se/hemelektronik/doro-primo-401-svart-p34920407
     
    wamiduku gillar detta.