Problem: Söndrig skärm och touch, komma åt filer hur?

Diskussion i 'Xperia Z Ultra - Allmänt' startad av BaZZee, 3 maj 2015.

  1. BaZZee

    BaZZee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare, Jag tog på mig att hjälpa en vän med sin telefon som va helt kass, personen hade ändå tänkt att skaffa ny telefon så ansåg inte att det var värt att reparera den, men har en del viktiga saker på telefonen som vill få ur den.

    Oturligt nog så ligger allt på intern minnet och inte på ett sd kort vilket försvårar det hela en aning.

    Telefonen går som sagt igång och kommer ju in som vanligt till lås skärmen osv så det ända som inte funkar är att skärmen e stendöd och touchen med, den dyker upp som vanligt i den här datorn men eftersom den har pattern lås så kan man inte kopiera över filerna utan att låsa upp den.

    Jag hörde något om att det kunde fungera genom att gå in i recovery läge och försöka tryckte volym upp och ner en massa vid start men ingen aning om jag någonsin kom in i recovery mode och lyckades aldrig kopiera ut filerna.

    Laddade även ner android sdk och försökte hitta den genom adb devices men där dök den inte upp, försökte då installera om drivrutinen till den men inte heller detta gjorde någon skillnad så då kunde jag inte köra adb pull /sdcard.

    Ända andra alternativet jag sätt som folk rekommenderat är att skaffa en OTG adapter och en android kompatibel mus för att försöka lyckas låsa upp den på det sättet men även de blir ju svårt när man inte kan se vad man håller på med eftersom skärmen e hel svart.


    Har lagt ett antal timmar jobb på de här nu med olika lösningar men inte lyckats, någon som har någon ide?
    Vill bara kunna plocka ut alla filer och tömma telefonen och helst undvika massa reparation kostnader eller att köpa in saker för att ens kunna komma in i den.