Sony Smartwatch 3 SWR50

Diskussion i 'Sony' startad av nilew, 31 okt 2014.

  1. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Igår testade jag Apple Watch series 2 under löppasset - som jämförelse hade jag Sony Smartwatch 3 på andra armen.

    Det som var lite roligt var att jag använde Jabra wireless som hörlurar kopplade till Apple Watch - men pulsmätningen var kopplad till Ghostracer i Sony Smartwatch 3 :)

    Det var inga problem att lyssna på ljudet i hörlurarna kopplad till ena klockan samtidigt som pulsen mättes av en annan klocka ;)

    Apple Watch fungerade bra som löparklocka med GPS, pulsmätning och Musik, men då ska man ha denna jämförelse i åtanke:

    Apple Watch series 2 - GPS, Wifi, NFC, Batteristorlek: 273mAh - 4495:-

    Sony Smartwatch 3 - GPS, Wifi, NFC, Batteristorlek 420mAh - 799:- (under kampanj)

    ;)
     
  2. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
  3. Eawo

    Eawo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6
    Tänkte testa ge mig ut och löpa med min ganska nyinvesterade klocka. Har bara metallbandet så tänkte springa med den i fickan. Kommer de funka lika bra?
    Använder idag Google fit till stegräknare så helst vill ja använda de under löprundan. Det jag mest är intresserad av är tid och km. Kommer detta lira? Telefonen lämnas hemma
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    GPS-mottagningen är inte den bästa på klockan; rätt känslig, så jag vågar inte säga hur bra det kommer fungera i fickan. Se till så att den fått signal innan du lägger den ifickan, annars är kanske risken att den inte hittar signal under hela passets gång.
     
  5. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Nere på 799:- igen :)

    Länk
     
    bernard, Marjan och kirkx10 gillar detta.
  6. Rokkoko

    Rokkoko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har köpt ett par JBL Reflect Mini BT att använda med klockan. Någon som vet hur man får de att lira ihop samtidigt som man har telefonen kopplad med wifi? När jag kör Spotify på klockan så dras musiken igång på telefonen. Vill ju att den ska välja hörlurarna.
     
  7. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Spotify på klockan kan inte spela upp musik, den fungerar endast som en "fjärrkontroll" till Spotify på telefonen.

    Det skulle vara optimalt om Spotify på klockan både kunde streama musik och lagra offline - men det fungerar alltså inte idag.

    Det du vill göra kräver Google Play Music (på klockor som kör Android Wear som os)

    Jag misstänker starkt att respektive tillverkare har låst sina os för den "egna" streaming-tjänsten, exempelvis fungerar endast Apple Music på Apple Watch och Google Play Music på Android Wear.

    Samsung skrotade nyligen sin egna musik-streaming-tjänst (Milk - som inte fanns i sverige) och skrev ett avtal med Spotify om att de ska leverera appar till Samsungs klockor och armband.

    Därmed kan man gissa att Spotify aldrig kommer att fungera offline på Android Wear klockor eller Apple Watch (?)
     
    Rokkoko gillar detta.
  8. Rokkoko

    Rokkoko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för svar. Surt, då får jag helt enkelt ladda ner mp3: or för att det ska fungera. Visst kan man ladda ner i Walkmanappen istället för Google Play Music?
     
  9. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Ja, det går :)
     
    Rokkoko gillar detta.
  10. Eawo

    Eawo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6
  11. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    bernard gillar detta.
  12. Eawo

    Eawo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6
  13. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Aha..
    Är nog de billigaste jag sett hittills.. annars så ser det ut som att sonys ebutik får in vita om ett par dagar.
     
  14. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har klockan sedan en dryg vecka tillbaka. Det är en del saker jag inte får att fungera. Jag har googlat efter svar utan att hitta något. Är det inte meningen att klockan ska ge ifrån sig ljud och/eller vibration när någon ringer? Det enda jag får är att jag kan se efteråt att jag har ett missat samtal.

    Jag har laddat ner musik till klockan, men den försvinner plötsligt. Trots att det i Google music app står att de är överförda till klockan. När jag klickar på musikappen händer ingenting.

    Jag är osäker på hur det funkar med lifelog också. Sömn är tydligen inte ens meningen att den ska klara av, (ens med en extraapp? ) men den känns inte alltid pålitlig när det gäller vart jag går, eller hur jag tränar heller.

    Kontaktlistan är tom. Det står att jag ska lägga till kontakter i mobilen, men det har jag ju gjort.

    Om någon har någon insikt om någon av ovanstående, så vore jag tacksam. Hoppas att jag bara är korkad och inte fattat det uppenbara.
     
  15. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Det finns väl ett par olika musikappar på klockan? En som är Sonys egna och en som är Google Play music, antar du öppnar rätt men bäst att dubbelkolla :) Det finns en app som heter Wear media https://play.google.com/store/apps/details?id=qubin.de.wearmedia som du kan använda om du vill ha lite mer kontroll.

    För att mäta sömn så tror jag Sleep as android fungerar. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.urbandroid.sleep
     
    X10-Sthlm gillar detta.
  16. X10-Sthlm

    X10-Sthlm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tack! När jag laddade ner den appen så kom Google play music upp bland apparna i klockan. Förut hade jag bara Sonyappen. Sleep as android har jag redan, men blev lite skeptisk. Får väl pröva.

    Hur är det med samtal då. Ska inte klockan vibrera eller något, när man får ett samtal? Och vad är det som spökar med kontakterna?
     
  17. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Tjenare! Var och köpte denna idag men får inte den att funka med min mobil.
    Vad gör jag för fel? Har en Huawei Honor 8 och använder en Pepple Steel utan problem.

    När jag ska parkoppla dom så hittar dom inte varandra.
    Men när jag har nollställt klockan och börjar om från början (har gjort 3 ggr) så hittar dom varandra tills uppdateringen ska påbörjas. Därefter känns det som att klockans BT inte längre är aktiverat men hittar inte nånstans där man kan starta eller stänga av BT på klockan.
    Har ni haft nåt liknande problem? Funkar den inte till min H8?
    Står ju att man kna koppla med NFC men lyckas inte där heller.. :(

    Edit*
    Nu funkar det. Sket i att sätta i laddaren och gick en annan väg. :)
     
    Last edited: 23 dec 2016
  18. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    699:- på mellandagsrea, men bara den gula versionen (tror jag) - länk

    Edit: slänger in ett tips om hörlurarna med inbyggd pulsmätning som fungerar bra med SW3 också - Jabra pulse endast 799:- på mellandagsrea (har kostat typ 1800:- tidigare) - länk
     
    Last edited: 24 dec 2016
    Marjan gillar detta.
  19. effo

    effo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Jag köpte min i förrgår och är nöjd, men får bara lite mer än ett dygn i batteritid. Wifi avstängt men gps är på. Blir det stor skillnad om jag stänger av gps:en...?
     
  20. Droid_278

    Droid_278 Guest

    Min håller i ca två dagar. Köpte min på Juldagen och har laddat den en gång efter första laddningen.