Problem: Sony SW2 och Honor 8

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av ralle, 19 nov 2017.

  1. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Jag har en Sony SW2, som jag köpte för länge sen när jag körde med Sonytelefoner. Sen bytte jag telefon via jobbet, och har en tid kört utan klocka, men saknar denna och fick för mig att starta upp denna igen, den ska ju fungera med andra telefoner, har jag för mig...

    Ja, den gick att koppla ihop, men det första problem jag stötte på att e-posten inte fungerar, tydligt meddelande i inställningarna att detta endast fungerar med en xperia telefon!
    Nåja, fick det att fungera ändå med nån app som heter Informer, som tar hand om alla aviseringar, även e-posten.

    Men, nu när jag anänder denna uppstår en viss instabilitet.
    När något händer som bör visas på klockan, kommer detta upp allt från i princip direkt (som sig bör) och upp till flera minuter senare. Vanligast dock med ett antal sekunders fördröjning, vilket kanske inte är så farligt vid mail eller ett meddelande, men är det ett telefonsamtal hinner det ju "sluta ringa" innan det kommer upp på klockan.
    Men det kan som sagt ta många minuter också.

    Dessutom tappar den kontakten med telefonen då och då, för att ansluta igen bara några sekunder senare. Riktigt irriterande.

    Är detta ett kompabilitetsproblem mellan SW2 (som ju inte har Android wear som t.ex. SW3) eller är det nåt annat som kan strula?
    Nåt tips om vad jag kan göra åt detta?

    Så länge jag körde Sonytelefoner fungerade ju klockan utmärkt...

    Funderar på att skaffa nån annan klocka, men för mina krav duger denna utmärkt, om den bara kan fungera som den ska...