Sony Xperia P

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av thorstenn, 19 feb 2012.

  1. orrbygrabb

    orrbygrabb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Några butiker listar xperia p som släpp om 2 veckor, är det någon som vet något mer?
     
  2. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Länka gärna vilka sidor som påstår det. Tex. http://www.proshop.se/Mobiltelefon/Sony-Ericsson-Xperia-P-Svart-2327085.html&utm_source=prisjakt anger den andra maj.

    Är nog mycket spekulationer. Men komplett + inwarehouse säger att de har specifikt 20 exemplar påväg in och att "datum kommer snart".

    Gämför man med lanseringen av Xperia neo som skulle släppts lagom till påsk om det inte var för tsunamin osv. I Japan. Alltså bara ett litet tag efter "flaggskeppet" Arc. Så är det ändå inte omöjligt men knappast troligt om du frågar mig.

    Hade den varit två veckor bort tycker jag att de större mobiloperatörerna skulle ha fått upp det datumet eller åtminstone låtit personer förhandsboka.

    Sony verkar ju vilja släppa telefonerna någorlunda samtidigt i de flesta länder, jag menar förut kunde komplett importera från ex. England och börja sälja tidigare än ex. Telia. Men detta lär inte funka så bra nu längre.
     
  3. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Läste att den ska släppas i slutet av april/början av maj i Frankrike iaf. Släpps väl här samtidigt kan jag tänka mig
     
  4. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Mycket svårt val.. På en sidan Xperia P och andra sidan Xpera S.. Metallskalet på P är extremt frestande. Samt ny HW platform från Ericsson med Mali400 gpu. gahh! kliar i köpfingrarna.

    Men.. Xperia S finns tillgänglig nu med Tele2 345kr/mån erbjudande, Annars hade P vunnit lätt.
     
  5. BigR

    BigR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Kan någon uttala sig om kameran på Xperia P? Vad är det som skiljer den från Xperia S förutom själva upplösningen? Kommer den vara lika snabb? Hur är lågljusegenskaperna?
     
  6. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Enda skillnaden är upplösningen vad jag kunnat läsa mig till. I övrigt skall de vara identiska.
     
  7. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
  8. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Ja visst är det svårt att välja. Jag valde Neo till förmån för Arc förra våren, mest för att jag tyckte bättre om storleken.

    Jag beställde precis en S i helgen med Tele2 345, men avbeställde igår pga att jag mer och mer blivit sugen på P:s aluminiumchassi samt att jag är rädd för att S är för stor att ha i byxfickan, ha med på träning osv...? Samtidigt vore det skönt att slippa läsglasögon så fort man ska kolla på mobilen :).

    En annan sak jag har observerat på en massa videoklipp är att när man på S måste trycka på skärmen över den genomskinliga listen, så ser det ut som om man på P trycker direkt på själva listen (mer logiskt). Är det så tycker jag det är ett stort plus. P verkar dessutom svara bättre på tryckingar... Någon som gjort samma observationer?
     
  9. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Yes, det är symbolerna på själva listen som är knapparna. Formatet är perfekt plus skärmtekniken whitemagic som låter grymt.

    Jag väntar otåligt på denna mobil! Alla saker man gillar med S finns i P. Sånär som på lite processorkraft och några Megapixlar (vilket inte kvaliteten lär lida av nämnvärt då det är samma sensor)
     
  10. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Xperia P kommer ju att säljas med liknande erbjudanden inom kort. Eller menar du att du är trött på att vänta?
     
  11. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Exakt. Jag är dessutom ganska petig med plast som knakar...
     
  12. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Nej det var mest ett ifall för att jag skulle vilja ha en något större display. Tycker Neo:n fortfarande funkar kanon. ICS borde väl dyka upp till den när som...
     
  13. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    trött på att vänta. tråkigt när dom två (tre om man räknar U också) inte släpptes samtidigt.
    samma erbjudande fast med xperia P kan ju dröja länge innan de kommer.
     
  14. BigR

    BigR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Att P har samma sensor i kameran som S har jag inte hört. Har du någon källa på det? Det är särskilt intressant, för det skulle väl innebära att man antingen bara nyttjar en del av sensorn eller att man oversamplar bilden.
     
  15. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jo, med Xperia P så får du ju en lite större display och högre upplösning än neo iaf.

    Håller med har själv neo och är asnöjd. Det lilla av ICS man sett från sony-ericsson ser ju riktigt bra ut. Hade det inte varit för att jag ska teckna telia mobil flex medium så hade jag inte haft någon anledning att byta men man får ju välja en telefon så.

    Dock är snabbfoto-funktionen riktigt nice.
     
  16. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har ingen källa men om du läser på sonymobile så listar de exakt samma benämning för sensorn. Har även hört det nämnas i en handson video från sonyanställd på mässa.

    Men visst ett visst utrymme för missförstånd finns det ju. Jag har iaf. uppfattat det så.
     
  17. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Samma vet jag inte, men en likadan i alla fall dvs. den bakomliggande tekniken (Exmor) är densamma fast med färre pixlar.
     
  18. BigR

    BigR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag hittar bara namnet Exmor R. Det är snarare typen av sensor. Så det är nog inte samma sensor iallafall.
     
  19. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Ska försöka rota fram någon info. Men alltså linsstorleken/ljusinsläppet måste väll vara samma? Att det eventuellt skulle vara själva bildbehandlingsprylarna som skulle diffa?
     
  20. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Lekte med denna luren idag. Folk från ST Ericsson hade tagit med den, Xperia Sola, Samsung Galaxy S Advanced och Xperia U till min skola.Första intrycket var att den vägde väldigt lite och Xperia Sola vägde ännu mindre. UI:et flöt på bra för att inte vara klart. Det fanns inget fryslagg men den hade inte "iPhone flyt". Vad inte vad jag ska säga verkar vara en helt ok telefon men inget att bli särskilt upphetsad över.