Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

  1. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Fan vad skumt, min telefon hittar min MW600 direkt. Det finns ingen begränsning i antal enheter som headsetet kan kopplas till eller nåt sånt?

    Sent from my Xperia S using Tapatalk
     
  2. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Det med 2 volymkontroller är inget unikt för Xperia S, eller MW600.
     
  3. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jo, tre.

    Den största förändringen i 3.0 är tilläget +HS för högre överföringshastighet (optionellt). I övrig är alla profiler identiska med 2.1.
     
    Last edited: 19 mar 2012
  4. Bez

    Bez Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu använt min Xperia S i några dagar nu.

    Det är en grym telefon , snabb och vacker MEN

    Jag var väldigt exalterad att den var Playstation certifierad .. men den kom ju inte med det!? Någon som vet varför?

    Sedan så ÄTER telefonen batteri , och nu så förstår jag att det krävs mycket när telefonen har spel på , musik osv osv.

    Men när man inte gör något med telefonen så kan man se batteriindikatorn sinka lägre och lägre.. Detta är ju inte normalt!

    Blir sjukt irriterad , har stängt av animering och sänkt ljuset på skärmen så att skärmen är tillräckligt ljust nog så att man kan använda den och se vad man gör.. men det förstör känslan.

    Sen var det någon som skrev att task manager är boven i dramat när det gäller batteriet , så jag avinstallerade den appen.. men mobilen ger sig inte , batteriet tar slut på en gång.

    Man vågar liksom inte ha på 3G eller wifi på , jag måste surfa snabbt och stänga av för att spara batteri.. det är jävligt synd när man har ett abonnemang på 10 GB ... Vilket jag vet att jag kommer ALDRIG att förbruka.

    Liksom Galaxy S2 räcker ju längre i dift än Xperia S .. Och båda lurarna har nästan samma typ av hårdvara.

    Har jag fått ett dåligt exemplar eller finns det sätt att hålla mobilen levande längre`?
     
  5. Ackelman

    Ackelman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Glaslisten

    Är det någon annan användare som upplever att inte passformen på glaslisten är 100%?

    På min känns det som om den är för liten så det blir ett jack på ngn mm på ena sidan..
     
  6. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur man får bort "Xperia tangenten" på tangentbordet? Gillar tangentbordet, men den är sjukt störande.
     
  7. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    nu förstår jag inte vad du menar?
     
  8. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Men på tangentbordet, klickar man på skruvmejseln bredvid mellanslag så kommer "Xperia-tangentbord (inställningar)" upp med massa inställningar, går det att ta bort den på något vis? Råkar alltid klicka på den eftersom jag är van att ha en stor mellanslagsknapp :/
     
  9. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Folk, inklusive mig själv, verkar med lätthet kunna använda mobilen (för normalt bruk) hela dagen utan problem, så detta låter ju inte bra. Jag kör på 50% ljusstyrka, WiFi och/eller 3g på hela tiden, auto-sync på väder åtminstone, gmail push osv. Hur länge räcker batteriet för dig från full laddning? Menar du att den drar massa batterier fast du har Wifi avslaget och inte använder telefonen? I sådana fall måste du ha någon bakgrundsprocess igång som gör att telefonen inte kan gå ner i sömn.
     
    Last edited: 20 mar 2012
  10. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Kunde inte låta bli, så jag slog till igår! Jag är helt löjligt nöjd, det finns verkligen bara små petitesser att gnälla på.. :)

    Att inte kunna dölja appar i app-lådan är en stor miss, särskilt när det följer med massor av bloat. Nåja, det får jag leva med, men det finns en annan sak jag funderar över.

    När jag lägger t ex Opera Mobile som genväg nere i dockan så är apptiteln för lång, så det står bara "Opera Mo" vilket ser ganska B ut. Går det att ändra titeln på apparna i dockan, eller ännu hellre ta bort namnen helt? Räcker ju ganska bra med ikonerna :P
     
  11. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Näh, tror alla operatörer skickar med micro när man fixar nytt men det är inte alla som binder sig ju ;), vissa fixar kontant och då har man ju sitt gamla simkort kvar. Vet dock att tre hade ett jävla problem vid iphone lanseringen med att skicka miscrosim istället för den feta varianten, tror det är löst nu men vem vet.
     
  12. ohmelbrant

    ohmelbrant Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon mer än jag som har problem med beställning från telia av en Xperia S?
     
  13. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Tänkte bara meddela om det jag skrivit tidigare om simkort, gick hur bra som helst när jag frågade i butiken!! De sa att "normallt" fall tar de en avgift på 250kr men den "bjöd" de på :).
     
  14. Bez

    Bez Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kl 8.00 tar jag bort laddningen och stänger av animering och bravia Engine. 1 och en halv timma senare så ser man ett gap i batteriet. Då hade jag lyssnat på cirka 20 min musik. Sen under dagen använde jag 3g för att surfa ocu på bara 15 min minimal surf sjönk batteriet 5-10 %!?

    Nu och jag ringt 1 samtal och skickat några sms. Sen har telefonen inte blivit använd. Mitt batteri widget säger att jag har 40% nu....

    När jag kollar batteriförbrukningen efter att jag stängde av bravia osv så står det nu att skärmen tar 68% batteri och när bravia var på så förbrukade den 54 %! ? Jag fattar ingenting.

    Går in på apparna sedan kör och försöker stänga av maps, facebook och andra apps. Men de startas igen även om jag inte använt eller startat dem....

    Vad ska jag göra
     
  15. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

  16. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Gå från x10 mini pro till denna är... wow
     
  17. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Rokare gillar detta.
  18. ettpunktnoll

    ettpunktnoll Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej.

    Två frågor:
    Facebooksynkning synkar kalendern även med födelsedagar, något som jag definitivt inte är intresserad av. Går det att stänga av just födelsedagarna men behålla de övriga händelserna?

    I det här klippet http://www.youtube.com/watch?v=k1rPXqd6V30 vid 0:40-0:48 visar hon hur man kan komma åt genvägar genom att svepa över klockan. Var ställer man in vilka genvägar som ska synas där?
     
  19. ettpunktnoll

    ettpunktnoll Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  20. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Hur stänger ni av 3g?

    Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk