Fråga: Sony Xperia Z5 Compact störs av magneter?

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av Mandy, 8 feb 2017.

  1. Mandy

    Mandy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Min Xperia Z5 Compact "vaknar" inte när den ligger mot emot en magnet, t.ex. i plånboksfodralet, på vedspisen etc. För att kunna väcka skärmen måste jag flytta telefonen bort ifrån magneten, och då vaknar den direkt utan att jag trycker på "lås-upp-knappen" - ofta vaknar den i kameraläge. Fler med samma problem?
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Försök att undvika magneter. Jag tror inte det är något särskilt fenomen som du upplever med just din telefon. Det gäller nog alla mobiler och all elektronik för den delen.
     
  3. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Som SHM säger, jag tror inga dator/mobil utrustning osv mår bra av att om man har magnet brevid.
    Jag minns när jag var yngre och dummare och hade magnet nära en TV endast för att se häftiga färger. Så på några få minuter hade jag haft sönder en TV. :P
     
    cobben gillar detta.
  4. beamdelta

    beamdelta Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Allt är ju relativt. Det kryllar av mobilfodral med magnetlås så att en magnet automatiskt skulle få alla telefoner att knasa ur är att dra det lite långt. Nu kan ju plånboksfodralet råka ha en värstingmagnet och då kan det naturligtvis bli problem. YMMV

    Edit: lite nyfiken på OPs magnetiska vedspis. Är det en gammal i gjutjärn eller nån nymodig variant?