1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Spännande tanke: Är Google Pixel ett experiment?

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av Machinulis, 7 feb 2017.

1. Machinulis

Machinulis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag som många andra börjar surna i väntan på att Pixel ska komma till Svedala.

Under tiden hinner man fundera rätt mycket :)

1. Ok. Google misslyckades spå antalet köpare för sin Pixelserie.
    Lite klantigt kan man tycka men ok. Det kan vara så.
    2. Varför har de då inte lyckats öka produktionstakten på över 3 månader? De klarar ju inte ens leverera på de marknader där mobilen är släppt?
    Ännu klantigare av Google. Så pass klantigt att man inte vill tro att det är så.

Det är nu den spännande tanken kommer. Är det så att Google testar hur marknaden reagerar på detta, alternivt har andra tankar som ex. vis att hypa produkten lite inför Pixel 2.

Vad tror ni? :)

Last edited: 7 feb 2017
    bernard gillar detta.
  2. bpl

bpl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Google Pixel XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel XL
    Platta:
    Asus Zenpad 3S
    Det är ju HTC som tillverkar Pixeln så då kanske det inte är så konstigt att det tryter på lagren...

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    691

MINA ENHETER

asså det är google lixom... ingen inkl google själva vet ju har nästa dag ser ut :D

4. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    3 613
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Nexus 6P
    ROM:
    Google stock
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    ROM:
    Oxyogen Stock
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z5 compact
    ROM:
    Sony stock
    Info:
    Nova prime launcher
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Chromecast, Nexus Player
    Det är första gången Google egentligen släpper en produkt som är tänkt "för massorna". Nexus-telefonerna tjänade som syfte att fungera som en "bas" för utvecklare. En telefon man kunde använda att utveckla på ostört från tillverkarnas egna skal och funktioner.

Sedan Google blev Alphabet verkar det som att kraven blivit större på att vint skall redovisas i de olika delarna, och då har man väl också velat vara försiktigare.

Dock förstår jag inte heller hur man efter ett kvartal fortfarande lider brist på lurar. Det är kanske inte så enkelt att lägga massbeställningar på komponenter för en "uppstickare" utan att meddela med god framförhållning. Det råder också lite brist på både NAND och DDR4-minnen som jag tror ställer till det lite.

Last edited: 7 feb 2017
    stealth.pilot och jnsson gillar detta.
  5. joström

joström Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Nvidia shield tablet k1
    Helt klart en intressant tanke :), varför inte göra en Oneplus och skapa en hype över en ny telefon men jag tror mer på det @bernard@bernard skriver om brist på komponenter.

6. Machinulis

Machinulis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Här är en som också funderar på vad Google har för tankar med Pixel
    http://www.forbes.com/sites/ianmorris/2017/02/10/how-google-blew-it-with-the-pixel-and-pixel-xl/amp/

7. SWEUP

SWEUP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Tycker allmänt det är svårt och följa Googles strategier, som jag förstått det har man "kastat nya produkter och tjänster på väggen och sedan ser vad som fastnar" men som konsument blir det samtidigt en osäkerhet, veta om det är värt att börja använda en tjänst som sedan läggs ner. Android TV satsningen förbryllar mig oxå, efter floppen med Google TV trodde jag de verkligen skulle göra det mycket bättre med Android TV men många av deras egna appar är inte anpassade, få leverantörer av externa boxar, i allmänhet dåligt app stöd. Ursäkta lite OT men satsningen med Pixel följer samma trend, defus och oklar lansering.

bernard gillar detta.
  8. Heleg

Heleg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Google har fått mycket kritik internt för att de gynnar nya uppfinningar men de som vill förbättra existerande produkter genom att eliminera buggar får ingen bonus, inget extra, ingenting.

Det vore väldigt trevligt om de kunde ta bort ett antal jäkligt irriterande buggar i ett antal av deras appar, i många fall så tröttnar folk och kanske byter till iPhone eller skippar Googles appar (vilket jag väljer, vill definitivt inte använda iPhone).

Det är kanske samma problem med Pixel, när den väl är lanserad och behöver jobbas med för att växa på marknaden så får de som ska göra den delen av jobbet inget extra, de behöver uppenbarligen hitta sätt att öka volymerna men det finns ingen på Google som gynnas av att lösa leveransproblemen.

bernard gillar detta.
  9. andreasenglund

andreasenglund Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag tror deras tanke är att endast släppa den på marknader med språk som Assistant klarar. Engelska och tyska och hindi är det väl för tillfället.

10. Asad91

Asad91 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Får hoppas på att framtiden blir ljus för pixel. Väldigt bra mobil.

Laddar...