Tips: Spara batteri - hur gör ni?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Gavin_Gadget, 12 mar 2012.

  1. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Jag tycker att energisparläget är onödigt. Eftersom att jag ändå har GPS, WiFi och Bluetooth avstängt när jag inte använder det så är programmets enda egentliga funktion att ändra ljusstyrka och skärmtimeout. Den ändrade dessutom inte tillbaka efter laddning så för min del vart det mest irriterande.
    Har för mig att den kunde stänga av datatrafiken också men den går att stänga av manuellt i nätverksinställningar om man verkligen behöver batteriet.

    Vill du helt stänga av datatrafiken under en viss batterinivå skulle jag använda JD aggressive precis som du skriver. Då den lämnar skärmtimeout orört. Har faktiskt inte provat att köra både men kan gissa att systemets inbyggda app har högre prioritet och att dess inställningar alltså kommer vara de som gäller.

    Yes jag körde bara gratisversionen. Nej inställningarna följer med profilen, så du kan inte välja aggressive med 15% tröskel för att stänga av datatrafiken och sen gå in i costumize. Jag gissar att aggressive redan har de "högsta" inställningarna från costumize plus tröskeln. Ej kontrollerat.

    Gissningen verkar stämma.
    http://www.juicedefender.com/overview/#balanced
     
    Last edited: 28 maj 2012
    Jennyblom gillar detta.
  2. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Okej, superbra, då har jag det på "aggresive" i juice defender o så stänger jag av energisparläge igen.

    Det jobbiga är att 4g gärna vill stänga ner mina samtal så när min läkare ringer så e de väldigt frustrerande (ibland ringer han bara rätt som det e o därför kan jag inte aktivera 3g när jag känner för de liksom :cry:
     
  3. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Härligt, då vet jag, tack så mycke. Nu börjar jag förstå hur JD fungerar :), jag e rätt ny i mobilvärlden så jag e oehört tacksam för all er hjälp här !!<3

    Den är redan inställd på LTE/GSM/WCDMA , det fanns 3 alternativ, Ha allt ibockat, Endast GSM och Endast WCDMA, är det de som e 3g ? I så fall kommer inte mina samtal avbrytas :P

    Kör du med premium versionen i JD ? Tycker du den är värd pengarna ? Tro mig, har läst igenom deras wiki flera ggr o även om jag översätter så fattade jag tyvärr inte o därför valde jag att ställa frågor här. jag provade den här green power för förstod den bättre men förväntade mig att den skulle va bättre än den var så tog bort den igen. O dessutom så har man hört mycket positivt om JD så vill så gärna få hjärnan att begripa de men nu har jag ju fått klarheter i de så de ska nog lösa sig nu tack vare er härliga hjälp !
     
    Last edited: 28 maj 2012
  4. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    WCDMA är samma sak som 3G

    Jag tycker att *#2263# kommandot är bättre då du kan ställa den på GSM/WCDMA. Koden slås i telefonen dvs där du knappar in telefonnummer manuellt. GSM/WCDMA ger en "vanlig" telefon utan 4G. Automatic är default inställningen om du vill ha 4G igen.

    I de vanliga inställningarna måste du välja endast WCDMA, vilket kan innebära sämre täckning. Att köra på enbart GSM innebär väldigt långsam dataöverföring.
     
    Jennyblom gillar detta.
  5. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jaha he he okej då trycker jag in koden, tack !
     
  6. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Telefonen kunde inte bearbeta begäran, varför går inte de ?
     
  7. Utacka

    Utacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    du måste görq från stock telefonappen, har du en 3:e part dialer så kmr det inte funka..

    Skickat från min LG-P936 via Tapatalk 2
     
  8. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Glömt stjärnan eller någon fyrkant? Det ska fungera, alternativt så har samsung ändrat koden men det verkar konstigt...
     
  9. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nej jag har inte glömt fyrkant, det var #2263#

    du måste görq från stock telefonappen, har du en 3:e part dialer så kmr det inte funka..
    "stock telefonnappen" ? Vilken app ? O vad e 3:Part dialer ?
     
  10. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    *#2263# :)

    Stjärnan...
     
    Jennyblom gillar detta.
  11. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ha ha nu smäller jag snart av :P, när jag tryckt in fyrkant så blir hela skärmen svart o de står "ServiceMode" , e de rätt ? Bör man inte trycka på lur o bör det inte stå nått om att jag har de aktiverat nu ? ?
     
  12. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Det är rätt, du ska inte trycka på luren. Och som jag sa tidigare är det en service meny. Där ska du ha ett alternativ för GSM/WCDMA och alternativet högst upp [Automatic] är default... Har för mig att det sitter en liten markering, typ [*] vid det som är aktiverat för tillfället.
     
    Jennyblom gillar detta.
  13. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ok, är det nummer 6 "WCDMA/GSM preferencel" jag ska trycka på ?
    Du är en pärla som orkar med mig nu tack tack tack <3
     
  14. behnaam

    behnaam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    WCDMA/GSM är det alternativet du ska välja.

    Premium versionen är värd pengarna, och dessutom så tycker jag om att stötta utvecklarna :) Tycker du att det är svårt med wiki:n så finns det en massa människor som laddat upp guider på Youtube som du kan tillgå, där de går igenom appen steg för steg.

    Den har en liten inlärningskurva, men när du väl förstått hur den fungerar så är det en fröjd att använda appen!
     
    Jennyblom gillar detta.
  15. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Okej, jättebra, då vet jag, tack för alla tips, ska in på youtube o kolla läget :)
     
  16. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Gavin-Gadget :
    Citat Ja symbolen uppe i hörnet visas när programmet är aktivt. Det står en beskrivning för det på startsidan där sköld utan prick innebär att datatrafiken är aktiv, röd prick att den är avslagen och blå prick att du kör tethering eller annat som tvingar datatrafiken till att hållas aktiv.

    En sista fråga :P
    Jag har ofta en blå prick på symbolen, hur får jag bort den och vad är det som tvingar datatrafiken att va aktiv ?
     
  17. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Dra ner rullgardinen, statusfältet högst upp, så ser du vad det står i parentesen för JD. Kan vara tethering eller wifi...
     
  18. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det står bara "Data on (Screen) Wifi off (USER)

    Går jag in i inställningarna (trådlöst o nätverk) o väljer mobila nätverk, så ser jag att "Använd paketdata" är ibockad, om jag tar bort den så försvinner 3g o pricken blir då röd, ska det vara så ?
     
  19. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu har jag tagit bort krysset från "Använd paketdata" så nu är pricken röd men när jag då e ute ska jag bocka i den varje gång då ?

    Ska ljudet bli sämre vid samtal när inte 3g är igång ?
     
    Last edited: 30 maj 2012
  20. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Alltså den ska alltid vara ibockad. Juicedefender stänger av och sätter på 3g beroende på om skärmen är tänd eller släckt.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2