Problem: Spara batteri men samtidigt spara sömnaktivitet?

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av notimetochill, 6 maj 2017.

  1. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag är en ny och glad ägare till S3. Än så länge i alla fall. Jag anser att det bara kan bli bättre.

    Klockan är fin och härlig att använda. Jag saknar en del funktioner men det är inte funktioner som beror på klockan utan mer på företaget och deras operativsystem i klockan.

    En funktion som jag vill ska fungera men som jag inte är helt 100% på när den fungerar är sömnspåraren i klockan. Klockan ska spara sömnaktivitet automatiskt. Jag har ställt in allt som ska ställas in för att den ska kunna spåra min sömn under nattetid.

    Problemet är....

    Kan jag använda mig utav klockans energisparläge samtidigt som den registrerar sömnen för att kunna spara batteri?
    Första dagen då jag fick sömn sparat på S-health var när jag endast använde "stör mig" funktionen på klockan sedan dess har jag inte kunnat få den sparad (har använt energisparläge då).
     
  2. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Jag brukar dra ner ljusstyrkan, stänga av AOD, stänga av väckningsgest och slå på stör ej. Drar oftast runt 5% på natten har jag för mig. Däremot kan det hända bland att den drar 15% kanske och då antar jag att jag kommit åt vridhjulet lite mer den natten
     
    notimetochill gillar detta.
  3. notimetochill

    notimetochill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2013
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag har ljusstyrkan på 2 som standard men med automatisk ljusstyrka påslagen. AOD har jag aldrig använt så det är också avstängt. Väckningsgesten är på som standard. Men märker du att klockan registrerar sömn med "stör ej" aktiverat?
     
  4. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Ja, precis