spara e-mail inför leverantörsbyte

Diskussion i 'Allmänt' startad av bea, 25 nov 2015.

  1. bea

    bea Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 3
    Sa i samband med flytt upp våra Telia-abonnemang. Tänkte inte på att jag får min e-post via Telia.. förnamn. [email protected].. All e-post som låg på min stationära dator försvann. Öppnade genast ett nytt mobilt abonnemang via Telia o fick nytt lösen. Nu fungerar kommunikationen via min
    telia-adress igen. På min stationära dator. Bekymret är min förlorade post. Den finns fortfarande kvar på mobilen. Men om jag ska få igång e-postkommunikationen via mobilen igen måste jag logga in med mitt nya lösen. Då lär dessa sparade mail försvinna. Kan jag på något sätt rädda o spara först? Eller tanka över till min stationära dator? Jag är mycket oteknisk. Faktiskt hopplös... Vad ska jag ta mig till? Tacksam för er hjälp!
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Varför försvann mailen från din stationära dator? Om du kör POP så tar du hem en kopia av mailen så allt ligger lokalt. Om du kör IMAP så slutar bara kopplingen mot servern att fungera, men en kopia från senaste synkningen finns ju fortfarande kvar lokalt. Det är precis som att köra offline. Mailen försvinner inte bara för att internet går ner.
     
    bea gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 739
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vilket program använder du för att hämta hem e-posten med via mobilen? Kan du någonstans välja att exportera alla mail därifrån till något vettigt format?

    Här kan du läsa om hur du importerar till gmail: https://support.google.com/mail/answer/164640?hl=sv

    Det är tyvärr ett stort bekymmer med operatörsbunden e-post eftersom du som du skriver i regel inte kan behålla epostadressen när du säger upp ditt abonnemang.

    En bättre väg att gå är att registrera exempelvis ett gmail-konto och sedan använda det, eller rentav registrera en egen domän att använda för ändamålet. Då kan du vara helt säker på att du behåller din adress oavsett operatör.
     
    bea gillar detta.
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Oavsett om du lyckas eller inte så följ bernards råd att sätta upp ett Gmail-konto.

    Om du lyckas få över dina mail till en dator:
    Koppla Gmailkontot med IMAP i mailprogram på din dator. Sen går det att lyfta in dina gamla mail till Gmail så att allt hamnar där.