sparade spel försvinner??

Diskussion i 'Spel' startad av hstr, 24 mar 2018.

  1. hstr

    hstr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej.
    Nån som vet värför sparade spel försätter försvinna ? senaste var postknight hero och machinaknight.
    Var i sluted av båda spelen så är irriterande spara sen en dag är det bara borta ??
    hänt i fler tal andra spel. Och jag undra är det nåt jag gör fel ?
    börja bli lite tröttsamt börja om i allla spel . Vill gärna spela offline men med den nya tekniken kräver man måste vara online eller något för det ska sparas ordentligt?
    obs är en Samsung galaxy s4 jag har.
    som kanske förstås på mitt inlägg är jag ingen hejare på hur adronid telefoner funkar vill bara kunna spela mina spel utan sparade data försvinner .....
     
    Last edited: 24 mar 2018
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    hahadaoc gillar detta.
  3. hstr

    hstr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Finns inte oo??
    Se du redan postat linkar på dom två.
    så finns det en lösning eller inte.
    är inte bara dessa spel utan verkar hända med alla kommer dock inte ihåg vad dom andra heter gav upp spelandet under en längdre tid på grund av detta hopplöst behöva börja om från början hela tiden men nu hände det igen när återuptog spelandet med google spel så tänkte se om det finns lösning eller on de något jag gör fel?
     
    Last edited: 28 mar 2018
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Mina länkar är bara sökningar på Play Store. De leder till resultatet av sökningen. Inte till ett specifikt spel.

    Jag spelar bara spel som sparar mot Google Play Cloud Save så jag slipper fundera på om spelets sparats eller inte. Jag skippar helt enkelt alla andra spel.
    Just nu spelar jag igenom alla i The Room-serien inför releasen av The Room: Old sins. De kostar en del, men de är verkligen värda pengarna. Extremt välgjorda. The Room (första spelet) har faktiskt inte Cloud Save, men alla regler har ju undantag :)

    Att det händer på alla spel du spelar talar för att det är något med din telefon eller hur du hanterar telefonen. Du kanske rensar data lite väl hårt ibland. Har du någon app som frigör minne på din telefon eller rensar du själv då och då? Cache kan man rensa för appar, men om man trycker på knappen för att ta bort data så försvinner ofta all progress och inställningar för appen.
     
    hstr gillar detta.
  5. hstr

    hstr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Ok har något som heter clean master å en clean history men va länge sen änvände det men märkte det kör av sig själv ibland kan vara det ? Trodde inte sånt rensade datan skaffade det när letade efter nåt som rensar historikeb mm nåväll tack för tipsen. Få testa dom spelen någon dag !

    https://play.google.com/store/apps/details?id=kemco.hitpoint.machine&hl=en&referrer=utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=machine+knights&pcampaignid=APPU_1_EG6-WpW-C6zJ6ATzvJmQCA


    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kurechii.postknight&referrer=utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=postknight+hero+google+store&pcampaignid=APPU_1_-nW-WrrPBrOW6QTM3ZrgDA

    Så där är dom 2 spelen.

    Sen dom där rensa appen
    https://play.google.com/store/apps/...mizer&pcampaignid=APPU_1_4ne-WoaLBcO1sQG_76Mg

    https://play.google.com/store/apps/...ter&pcampaignid=APPU_1_PHi-WubnIsTa6AT_s4XQBw

    Hoppas jag gjort det rätt nu (x
     
    Last edited: 30 mar 2018
  6. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det verkar inte vara något vanligt problem utifrån de recensioner som skrivits för spelen.
    Appar som rensar telefonen från "onödiga" filer bör inte röra data, men det kan ju bli fel i alla program. Att du vill köra offline och kör appar som rensar ökar risken för att något strular.
     
  7. hstr

    hstr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Nä tusan försätter hända trots avinstallerat alla städ program. Men verkar hitta orsaken är när batteriet tar slut medans jag spela. Här var stå när försöker ladda filen på senaste spelet game file is corrupt! Spelat det i en vecka å just när batteriet tar slut medans spela så försvinner det ah. Är normalt göra det? finns någon lösning mer än hålla koll på batteriet å sluta spela innan det tar slut (x
     
    bernard gillar detta.