Spican min första och sista smartphone!

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av pjb, 6 dec 2012.

  1. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpte Spican för 2.000:- för över 2 år sedan. Då var det Android 1.6 som gällde och android/smartphone var nästan nytt. I varje fall till vettiga priser.

    Men använder den bara att surfa med för jag gillar en gammal vanlig SE knapptelefon mycket bättre än smartphone att ringa med. Dock behändig i bröstfickan att plocka fram att surfa med (Opera Mini) och kolla mail mm.

    Den börjar bli gammal nu, dåligt med minne och gammal android (2.1 update 1) och tjock och tung med liten skärm.

    Så den har tjänat ut för väldigt länge sedan och har varit på jakt efter en ny för max 2.000:- i månader.

    Så sålde de en surfplatta för 600:-, 7" wifi, Och jag är förälskad. Det blir ingen mer smartphone utan så fort det kommer en liknande för under 1.000:- med inbyggd 3G så blir det en sådan.

    Spican blir då kvar som nu i bröstfickan som en dinosaurie, men behändigt komplement.

    Detta är mitt sista Spica- och/eller smartphone-inlägg. I framtiden finns jag på Övriga Tablets.

    Hejdå!
     
  2. iPatsa

    iPatsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 EE
    Telefon 3:
    Xiaomi Redmi 12 5G
    Övrigt:
    Google Nexus Player
    Sony Bravia KD-65XH9505
    Får man verkligen en bra surfplatta för under tusenlappen? Är sugen på en Nexus 7 men avvaktar då den är lite för dyr än.

    För övrigt löste jag minnesproblemet genom att roota så man kan använda App 2 SD. Annars funkar Spican bra än även om stödet för 2.1 börjar tyna bland nya appar.