Problem: Spräckt display - leta efter ny?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Blekfet, 18 mar 2013.

  1. Blekfet

    Blekfet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej, idag när jag var på stan så gick jag in i phone-butiken och funderade på ett copterskydd - men jag var lite stressad och struntade i det..

    Senare så fumlade jag till med handen när jag drog upp den ur fickan och råkade slå iväg den ännu längre när jag försökte fånga upp den så nu är hela skärmen paj.. Över tredjedelen funkar men bara till synes inte touchen..

    Jag gjorde en snabb googling men hittade inget, är det service som gäller eller finns det skärmar att köpa? Mvh Love
     
  2. Blekfet

    Blekfet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Många läser men ingen svarar, lika bra att leta på en ny (beggad) istället då! :) Kommer jag att tycka att HTC O X är en okej uppgradering? Lite större skärm, lite rappare CPU (men samma mängd RAM?). :)
     
  3. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    S3 begagnad borde få bra pris inom kort när S4 kommer. Tycker den slår HTC One X funktionsmässigt. Finns mycket kring S3 som passar. MHL, massa skal, extra batteri etc.

    Annars finns ju en ny S2 LTE för 2000kr med kontantkort hos halebop och enligt mångas eftersökning så är den olåst. Det borde dessutom prisdumpa telefonen på andrahandsmarknaden. Även om jag aldrig skulle vilja sälja min telefon för typ 1200..

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy
     
  4. Blekfet

    Blekfet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok, har inte haft någon "bättre" HTC med Android, mest haft dom äldre med Win Mobile! Jo men skal och kringutrustning är för mig inget viktigt. En ny S2 LTE är inte heller på tapeten då det måste vara telefonen med sämst batteritid på hela marknaden..

    Jag köpte min LTE före vintern för 1300 begagnad och då hade tjejen bara haft den i 2 månader.. Men hårdvarumässigt är väl S3 och One X rätt lika? :)
     
  5. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Då ska jag tänka vad som Samsung Galaxy S3 har som inte HTC har. Det blir lite upprepning.
    Utbyttbart batteri
    Plats för MicroSD
    Generös Android-uppdateringar
    Smarta lösningar med typ vända telefonen för paus i video eller tyst signal vid inkommande samtal
    MHL-stöd (men det tror jag inte är omöjligt att HOX också har)
    Något så löjligt som laddning-in är på undersidan (faktiskt väldigt skönt jämfört med att ha den på sidan)

    Fördelen enligt mig med HTCn är väl att den känns lite bättre i byggkvalité.

    En röd S3 kan man hitta på tradera kring 2500kr. Annars 2800-3000.

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy