Problem: Spräckt skärm

Diskussion i 'Google Nexus' startad av ziggezig, 19 jul 2015.

  1. ziggezig

    ziggezig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Har haft min nya fina Nexus 9 i knappt tre veckor när jag tappade den i golvet.. fy fanken..

    LCDn fungerar men glaset är spräckt. Var i kontakt med både HTC och Mobylife (HTCs verkstad) men ingen kunde uppge ett pris. Lite googlande visar att det kommer att kosta omkring 3000 kr. Någon som kan rekommendera en seriös (billig) reparatör?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du har ingen hemförsäkring med drulle du kan ta det på? Självrisken brukar väl ligga på 1000-1500kr.

    Du har inte testat kontakta Google förresten? Vad säger de? Har du lite flyt byter de kanske skärmen åt dig. https://support.google.com/nexus/?hl=sv#topic=3415518


    Alternativt kan du prova själv:

    Skärm+glas: http://www.ebay.com/itm/New-8-9-Tab...66?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item5421aa2d22

    Instruktioner: http://www.etradesupply.com/blog/how-to-repair-a-cracked-nexus-9-screen-replacement/
     
  3. ziggezig

    ziggezig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Har googlat runt för att se om det går att göra skärmbytet själv. Verkar sjukt svårt. Kruxet är just att man måste värma upp hela fronten för att limmet ska släppa.
    upload_2015-7-22_20-37-4.png
    Är hyfsat teknisk och har gjort en del ingrepp i datorer och telefoner men detta verkar vara lite för hög nivå för mig. Kollade med försäkringsbolaget och som du säger, 1500 i självrisk. Troligtvis kostar reparationen runt 2500-3000 kr så det får väl bli att jag skickar den till Mobylife... surt som fan men det är bara att bita ihop.

    Tack för rådet ändå! Återkommer med resultat av reparation.
     
    bernard gillar detta.
  4. samsins34

    samsins34 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2015
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4
    Det svider som mest när reparationen kostar lika mycket som en ny platta. Inte riktigt i detta fallet men inte långt ifrån heller
     
  5. ziggezig

    ziggezig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Ja det svider ordentligt också att jag tappade den på ett sådant löjligt sätt. Men nu har jag skickat in den till Mobylife. Enligt uppgift skickar de vidare till en verkstad i Polen. Ska bli intressant och se resultatet iaf.
     
  6. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Försäkring hos Netonnet har en annan :) Smäller de så vandrar man in o får en ny.
     
  7. ziggezig

    ziggezig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Uppdatering: Fick ett kostnadsförslag från Mobylife på 2533 kr. Min hemförsäkring täcker allt över 1500 kr. Så det blev det.

    Återstår att se hur reparationen blev. Får tillbaka plattan nästa vecka.
     
  8. ziggezig

    ziggezig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    .. ok nu har plattan varit borta i 9 veckor.. brist på reservdelar och ingen vet när delar finns tillgängliga. Vad fanken skall jag göra?? Hade det varit garanti så hade jag fått en ny, men nu är det väl rökt för mig. Jag är så bedrövad just nu ..
     
    kalleboston gillar detta.
  9. ziggezig

    ziggezig Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Uppdatering: klagade hos HTC och för göra en lång historia kort - jag fick en ny platta. Just nu väldigt nöjd!