Tips: Stabil rom till S6 Edge

Diskussion i 'Galaxy S6 - ROM-filer och utveckling' startad av PhR34k, 24 mar 2016.

  1. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Tjabba.
    Jag har inte bytt rom sen min S4a och då var det inga konstigheter.
    Idag har jag en S6 Edge (jag skriver här för Edge delen är helt död) och funderar på att byta rom, finns det någon som är lika stabilt som du originalet?
    Jag är gärna ute efter något cleant men gärna att man behåller funktioner från S6 som tex kameran, stegräknare osv.

    Vad kan ni tipsa om?
    Jag har läst att man tappar fingertrycksavläsaren om man byter rom, stämmer det? Får man tillbaka det om man åter installerar orginal rom?

    Något man ska passa sig för, förutom att trigga Knox?

    Tack på förhand och trevlig påsk!
     
  2. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 047
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Hej,

    Jag kör med XtreStoLite v3.0 (Marshmallow) och den fungerar fint, den ska fungera med Edge också. Körde med den ROMen tidigare med fast då med android 5.1.1. XtreStoLite har även aroma-addon där man kan välja vilka av samsungs grejjer man vill lägga in. Jag har t.ex. kört in Samsungs theme app och fingeravtrycksläsaren som fungerar bra. Du bör kunna lägga in stegräknaren, kameran följer med från början.
    http://forum.xda-developers.com/gal...xtrestolite-deodexed-mod-edition-1-0-t3094423

    Arrowrom har jag också kört (android 5.1.1 versionen) och där fungerade också fingeravtrycksläsaren. Den är ännu mer debloatad än XtreStoLite. Kommer dock inte ihåg om den går att köra med Edge.