Problem: Stänga av/på av Wifi via rules

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av Eazy, 18 maj 2013.

  1. Eazy

    Eazy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej!
    Ända sedan ICS så visar inte wifi-ikonen rätt värde om man via Smart actions eller om man använder nån batterispar-app som stänger av/på wifi. Har testat många appar som: JuiceDefender, Automateit, Smart Ations, och diverse andra batterispar-appar.

    Som exempel så har jag satt Smart Actions att stänga av wifi när skärmen är avstängd. När jag sedan sätter på skärmen och wifi aktiveras igen så visar ikonen i statusbar fältet bara en stapel alltid (den lilla punkten). Jag måste reboota telefonen för att ikonen ska visa rätt värde.

    Har googlat rätt mycket men inte hittat något om det. Hade hoppats på att det skulle fixats när jag installerade JB.

    Någon mer än mig som har detta problem, eller sitter på en lösning?
     
    Last edited: 18 maj 2013
  2. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Provat tasker? Lite kraftfullare än smart actions och juicedefender
     
  3. Eazy

    Eazy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Testade Tasker, men fungerade inte med det heller. Bara jag som har detta "bekymmer" eller är det bara jag som bryr mig kanske ;)
     
  4. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Måste fråga dig en sak. Vad vinner du på att stänga av WiFi när skärmen stängs av, drar det inte massa extra batteri med av/på? Plus att 3g drar mer än WiFi. Det var vad jag trodde iaf.
     
  5. Eazy

    Eazy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har fått för mig att det som drar mest batteri är wifi. Så tänkte att stänga av den när jag inte använde det skulle spara batteri. Men jag kanske har fel i det? 3G har jag nästan aldrig någon täckning för (bor inte i någon storstad), eller så är det något fel med 3G på min telefon... Man kan ju stänga av mobildata samtidigt med wifi då om nu det drar mycket batteri.
     
  6. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Mobildata över telenätet stängs av när WiFi går igång, så det behöver du inte tänka på. Mät och testa så får du berätta sen :)