Fråga: Stänga av samtalsvibration?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Q4Rspwn, 8 maj 2015.

  1. Q4Rspwn

    Q4Rspwn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag börjar bli tokig på min One M7 (stock), på grund av vibrationsfunktionen som inte går att stänga av utan att försätta nallen i ljudlöst läge. De tre möjligheter jag har är följande: Ljud av, Endast vibration, och Vibration + Ljud tillsammans. Det går alltså inte att stänga av vibrationen och samtidigt behålla ljudet på.

    Under Inställningar > Ljud och meddelanden finns det en ruta som heter "Vibrationsfeedback för samtal", som av erfarenhet inte påverkar meddelanden eller andra notifikationer. Dessa (främst Google+ och Facebook) motionerar gärna vibratorn friskt när man försöker sova, vilket är riktigt irriterande då jag av jobbrelaterade skäl måste finnas tillgänglig dygnet runt.

    Kan jag på något sätt åtgärda detta?
    Tack på förhand!
     
  2. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Brukar stänga av vibration för notiser i facebook och google och allt vad det nu heter, så slipper man det problemet.

    Du kan inte nyttja den där "Stör Ej"-funktionen för att släppa igenom vissa kontakter, eller kan du aldrig vara säker på att det är ett specifikt nummer som kommer ringa dig om det är jobb?