Problem: Stängden av telefonen - nu startar den inte

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Jobilinx, 27 okt 2012.

  1. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hade min telefon under natten på laddning och på morgonen så krånglande den inte (gick inte att skicka SMS)

    Tänkte starta om den, stänger av telefonen och nu ger den ingen respons. Någon som har tips på hur jag kan få igång den?

    Har testat att ha batteriet uttaget ur telefonen i över 1h, hjälpte inte...
     
  2. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    testat att hålla ned volym upp och ned tillsammans med power, händer inget...
     
  3. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Blippar den till om du sätter i laddaren igen?
     
  4. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ingen respons alls när jag kopplar in laddaren...
     
    Last edited: 28 okt 2012
  5. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Vad händer när du ansluter via usb? Tänds knapparna nedan skärmen (hem, sök osv)? Eller är det absolut ingen respons alls oberoende av vad du försöker? Har du haft den länge? Har du försökt dig på någon custom rom som kan ha ställt till med problem? Har fuktindikatorn på batteriet eller telefonen ändrat färg till rött så det kan vara en fuktskada? Har du varit vårdslös när du hanterat laddaren så den kan tagit skada, i så fall pröva med en annan. Om inget av detta var till hjälp så kan det vara ett hårdvarufel så du får lämna den på verkstad och hoppas det täcks av garantin. Innan du skickar iväg den, ta några bilder om dom försöker få felet att se ut som om det är felaktig hantering för att slippa står för kostnaden.
     
  6. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Inget alls händer och jag har testat en annan telefon med laddaren så är nog inte fel på kabeln eller laddaren. Har inte heller kört någon custom rom och ser inget rött på batteriet.

    Det skumme är att jag stängde av den och sedan när jag försöker starta upp den direkt efter så funkar inte det. Fattar inte vad vad som kan ha hänt under den minuten.

    Köpte telefonen i Januari, fick dock lämna in den under sommaren då dock-kontakten glappade. Inte så sugen på att behöva skicka igen den igen då det senast tog 5veckor :(
     
    Last edited: 28 okt 2012
  7. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hmm, vad skumt allt låter att den bara skulle ge upp efter en omstart. Men om det inte går att få den och svara på någon av de fysiska knapparna, du kommer inte åt att starta den heller med hjälp av volym ned + power eller volym upp + powerknappen så är det nog väldigt svårt att kunna göra en felsökning alternativt en fabriksåterställning om det skulle vara ett mjukvarufel. Om det inte går att väcka liv i den på något vis är jag ledsen och misstänker att ditt enda val är att skicka iväg den på service igen. Sorry.
    Edit: känns dom fysiska knapparna som att dom svarar som dom ska? det är samma klickande känsla i dom så att det inte är en knapp som har hängt sig eller slitit sig?
     
  8. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har lämnat in telefonen på lagning efter "testat allt". Riktigt besviken på den här telefonen måste jag säga. Varit massa småbuggar och varit tvungen att lämna in den 1 gång tidigare vilket tog 4-5 veckor.
     
  9. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka telefonen efter 3 veckor på lagning. Hela kretskortet var tydligen trasigt. Men nu har jag istället fått en telefon med gladd i laddkontakten. Suck
     
  10. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    Fan vad skumt.

    Dum fråga, du har säkerligen testat. Men jag ställer den ändå. Har du testat en annan laddare? För min Nexus S-laddare gick sönder, så jag kör med en HTC-laddare. Fungerar mycket bättre.

    Laddaren måste vara i ett speciellt läge för att den ska ladda.