Fråga: Stereo-headset som stödjer bluetooth 4.0 med Apt-X

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av pellep, 16 feb 2013.

  1. pellep

    pellep Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som känner till headset som stödjer den senaste bluetooth-standarden 4.0 med Apt-X? Ska tydligen kunna leverera superljud och vara strömsnåla.
     
  2. LitrioN

    LitrioN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Inte vad jag känner till har precis själv köpt ett par trådlös i veckan och har försökt hitta med 4.0. Har köpt ett par som har 3.0. Vad jag vet så stödjs apt-x än så länge bara av 2.1 bluetooth. Och då är det Sennheiser MM550-x som ligger topp här. Problemet med trådlösa hörlurar som används för stereo är oftast att få ett bra frekvensområde, basen är ju otroligt svår att få fram och även de högre registren. Men det beror ju på också vad man letar efter.

    Så letar du efter high-def ljud som trådlöst får du nog vänta ett tag till och köra med kabel ett tag till eller så sänker man kraven något och får något som är bättre än standard hörlurar men inte high-def utan ligger någonstans mitt i mellan.
     
  3. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har läget uppdaterats? Jag har idag ett par SBH20 men skulle gärna uppgradera till bättre ljud.
     
  4. droidhenke

    droidhenke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=871150
    +
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1485171
    =
    Killer.
    Slutresultatet är bättre än sennheiser mmx550, eller några andra konsument headset du kan köpa. Har testat i butik på mediamarkt Sisjön. Just Amperior är extremt lättdrivna. Amperior har också en ca 15cm pigtail, som gör att du kan fästa det snyggt i kragen. Enda nackdelen är väl utseendet på lurarna. Men även andra lurar fungerar säkert bra.

    Mvh