Stock firmware på en LDU

Diskussion i 'Samsung' startad av ThePonyTail, 4 dec 2014.

  1. ThePonyTail

    ThePonyTail Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Har kommit över en LDU-enhet (Live Demo Unit) som jag skulle vilja lägga in så den blir "stock". Hittade en guide som jag följde så mjukvaran ska vara stock nu (heter SM-T800 istället för SM-T800X) men fortfarande ligger det en massa spel som tar plats, och de går inte att få bort. Även rootat enheten och testat att ta bort dom med hjälp av diverse Uninstall-appar från Playstore men står bara "Uninstallation failed". Det går heller inte att fabriksåterställa enheten, alternativen är utgråade i menyn och bootar jag den med Power+Volym Upp+Hemknappen så kommer jag bara in i ett download-läge. Lyckats fått in en custom rom (ThunderRom800) men glömde att köra en wipe när jag flashade in den, så trots att jag det lyckades så ser plattan likadan ut.

    Finns det nån som kan guida mig till hur man kan lösa detta? Hyfsad newbie på det här men, det är så många olika begrepp här jämfört med Apples jailbreak-metoder.
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Är du säker på att du verkligen har rootåkomst? Jag hade provat med Titanium Backup. Det är ett riktigt bra verktyg för både det ena och det andra under förutsättning att du har root aktiverat.
     
  3. ThePonyTail

    ThePonyTail Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Enligt root checker är har den root access. TWRP krävde ju att den var rootad för att starta korrekt och det gjorde det också så nog är den rootad OK!
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det låter ju som allt är i ordning. Prova avinstallera med Titanium Backup. Det har fungerat även för systemappar i samtliga fall för min del, såvida telefonen haft rootåtkomst.
     
  5. Katanken

    Katanken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade exakt samma problem med min Tab s 8.4". (T700x).

    Lösningen är att gå ut på Google play och ladda hem retail mode. Obs! Välj rätt retail mode! (dvs retail mode för tab S 10.5") När du väl installerat retail mode ska du gå in i appen och bocka ur "disable factory reset". För att göra detta måste du först skriva in koden 5444 och sedan bekräfta med lösenordet M729Q16K8546. Du kommer få en fråga om du vill nollställa plattan omedelbart, och då trycker du NEJ. stäng nu av plattan och vänta tills den är helt avslagen. Starta plattan genom att hålla in home knappen + powerknappen + volym upp. Du kommer då in i en meny med några val. Stega ner med hjälp av volynknappen till posten som heter "wipe data factory reset". Välj och bekräfta med hjälp av powerknappen. Stega ner till "YES" och sedan är det Klart!