Stöd för flera användare?

Diskussion i 'Sony' startad av jontep, 29 dec 2012.

  1. jontep

    jontep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att köpa en SGPT121. Men undrar om någon kan skriva om hur fleranvändarstödet fungerar. Har läst att det går att skapa ett gästläge, men undrar om det går att ha flera användare? Hur mycket kan man specificera för dem? Hur åtskilda är användarna? Appar, filer etc?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. mangeW

    mangeW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Gästläget finns, och jag har småtestat det litegran med två extra användare, en för min sambo och en tänkt för vänners småttingar.
    Jag kan lägga till ytterligare användare, vet inte om det finns något maxantal, men minst 3 iaf...
    Gästläget nås från hemskärmen.
    Man kan skräddarsy med egna bakgrunder, specifera vilka appar som man har tillgång till, filerna hänvisas ju till sin specifika app, som t ex Album etc. Ändringar går att göras i efterhand. Det finns en pinkodsfunktion som jag inte utforskat något vidare än...
     
    jontep gillar detta.
  3. jontep

    jontep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tack för svaret. Det är ju en ganska unik funktion på surfplattor före Android 4.2. Jag har en Nexus 7 med 4.2 och då är ju fleranvändarstöd inbyggt. Den används av mig, min fru och mina barn.

    Nu letar jag efter en ca. 10-tumsplatta och gästläget i Sony Xperia S lockar.
     
  4. mangeW

    mangeW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER