Diskussion: Strul/problem eller fördelar med/efter ICS-uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av teal, 13 mar 2012.

  1. thestaar

    thestaar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen, det är inte appar jag installerar utan det läggs till genvägar automatiskt på "skrivbordet" helt random
     
  2. mickej79

    mickej79 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Hur tar man skärmdump nu i ICS ?
     
  3. Steffe3

    Steffe3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Likadant som förut (power + home), fast du får hålla in knapparna nån sekund.
     
  4. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Då detta problem uppstod efter uppdatering till ICS så testar jag att skriva om problemet här först. Problemet är att om jag sätter igång Gps`n "med använd sensor hjälp aktiverat"
    och startar Maps eller Navigation så får jag samma problem på båda programmen, dom hittar inga sateliter och efter en liten stund när skärmen blir svart för att spara batteri, så avslutas även programmen så att man kommer tillbaks till hemskärmen. och lyckas jag väl få kontakt med nån satelit så tar det väldigt lång tid. Mobilen är ej rootad, kör med stock 4.0.3 finns det nån app där man kan kolla gps`n ?
     
  5. strangert

    strangert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 3:
    LG Nexus 5
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Mitt Internet på mobilen har blivit avsevärt sämre sen ICS, får ofta "ingen anslutning försök igen" meddelande.
    Har Telenor som operatör och kör standard åtkomst-punkt.
    Har testat att ändra till internet.telenor.se men det gör ingen skillnad.
    Någon som kan tänkas ha en lösning?
     
  6. EllgeH

    EllgeH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon mer än jag som har fått "omvänd" ordning av adressen i kontakter? Och nån som vet hur man fixar det?
    Efter uppdateringen till ICS blir det: Sverige, 123 45 Staden Gatan 12????
    Irriterande! Hade tidigare Gatan 12, 123 45 Staden, Sverige
     
  7. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jag igen tycker den var dålig tidigare internet anslutningen (2.3.5). Men nu är den bättre men inte helt ok.
     
  8. Kalohux

    Kalohux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tack gode Gud att jag återinstallerade 2.3.5.
    Jag gick in och kollade här bara för att kolla om problemen verkar ha löst sig men det verkar ju helt klart inte så.

    :)
     
  9. Blondy

    Blondy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Tab 4 10 Plus
    ROM:
    Stock
    Jag antar att mitt problem hör hit, eftersom jag inte märkt av samma problem innan.. Egentligen vart det efter att jag systemåterställde telefonen efter jag uppdaterat till ICS.

    Men saken är just nu den att jag inte kan ta emot mms eller när folk skickar kontakter via en såndär kontaktfil. Förvissa har alla försök varit från iPhone, men det ska väl inte spela någon roll vems mms jag försöker ta emot?

    Jag får som vanligt upp rutan med att hämta mms:et men inget händer, det står bara att den hämtar.
    Är detta Telias mysteri eller är det ICS?

    Jag har även varit inne på Telias hemsida och ställt in "rätt inställningar" för att jag ska ha möjlighet att ta emot mms via en android telefon, men inget fungerar.
    Någon som har ett bra tips, eller är det bara att vänta på att Teliabutiken i stan öppnar så jag kan gå dit och skälla på dem? :P
     
  10. cseah

    cseah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    hej
    1 prova ladda när mms inställ...från din operatör
    2 skicka mms till sig själv
    3 glöm inte aktivera 3g
    4 prova ändra inställ...manuelt (googla lite och hitta inställn...och skriv manuelt)
     
  11. r1000

    r1000 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Mitt emailkonto på home.se fungerar inte längre via SGSII. Om det inte finns mail får jag inga felmeddelande. Men om det finns X antal mail så visas det att de ligger på servern men sedan anges "kan inte ansluta till home.se". Någon som har haft samma problem och funnit en lösning? Jag kör med Telenor.
     
  12. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Mitt ICS funkar klockrent, finns inte en chans i h-e att jag går tillbaka till 2.3.5 ever...

    Gör man rätt från början när man installerar ICS så blir det inga problem..(..men det ska vara sagt att jag har inte testat alla apps som finns men oftast när det strular så är det appen som inte lirar med ICS, och det är ju inte ICS fel)
     
  13. Denzar

    Denzar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter jag uppdaterade till 2.3.6 så kommer inte telefonen upp när jag kopplar in USB sladden. Har gått manuellt i telefonen genom usb inställningar, sökt på usbn i windows, hittar den inte alls.

    Kör nu Kies Air som känns lagom segt!

    Någon som vet hur man får fram telefonen i datorn igen?
     
  14. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Har lite problem efter ICS tänkte se om någon har samma eller vet någon fix. :)
    Jag uppdaterade ICS genom att utföra en återställning + formatering av USB & SD-kort både innan och efter uppdateringen. Just för att minimera risken av problem. Ändå har jag fått ett gäng problem.

    1. Wifi - När man switchar wifi på och av ibland så hänger sig telefonen i ett läge där den wifi inte går att starta eller stänga av längre. Enda lösningen är att starta om telefonen. Så här har jag inte haft de innan med GB, någonsin.

    2. När man lägger telefonen på laddning ibland (sällan) blir den väldigt varm. När jag kollar så är de en process som drar runt 50% cpu. Pulse news reader. Någon mer som märkt detta? Dödar man appen så är telefonen normal igen.

    3. Detta kanske händer ihop med problem #1. Ibland kan jag inte väcka luren. Pwr, hem, inget kan väcka den. Rycka batteriet är enda fixen eller att hålla in pwr i runt 10 sek så man forcar en omstart. Inte så optimalt och väldigt irriterande. Har aldrig haft några såna här problem innan ICS.

    4. Mer ofta än sällan så slutar telefonen att svara (Du kan inte trycka hem eller nåt) och väntar man ut de så är de vanligtvis någon App som har hängt sig. Vanligast för mig är Skype, Pulse news reader och även webbläsaren vid något tillfälle. Jag behöver inte göra något speciellt. Räcker att jag skrollar lite upp å ner i någon lista eller så. De är helt random känns de som. Irriterande för att uttrycka de milt.

    Finns det något jag kan göra för att bli av med problemen eller är de vänta ut nästa uppdatering?
     
    Last edited: 8 apr 2012
  15. nimbe

    nimbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air
    Yo.
    Jag tröttnade på batterislukeri och allmänt kass telefon och skickade den på service. Jag angav att den slukade batteri.

    Dom bytte "mainboard" och "sub".
    Telefonen är nu som ny, har under påsken klarat sig i snitt 23timmar på varje laddning. Innan service snittade den på 6-9timmar.
    STOOR skillnad.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  16. taz

    taz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag är inte riktigt med på vad du menar, Göra rätt när man installerar?

    I mitt fall så använder jag endast applikationer som är bundlade med telefonen och uppdateringen. Exchangeklienten buggar, batteritiden är nere på halva mot tidigare version

    Jag har lämnat in min telefon och fått tillbaka den med beskedet att de inte kan göra något förräns Samsung åtgärdar problemen.

    Du får gärna utveckla mera hur man "Installerar rätt" då jag själv gjort en total reset, och nu låtit serviceföretaget ominstallera, ändå så har jag samma resultat med framför allt bedrövlig batteritid och en icke fungeraden exchangeklient, och då har jag testat mot andra exchangeservrar med samma resultat.

    Går jag tillbaka till föregående version så funkar det, och batteritiden är bättre.

    Som sagt, tips mottages mera än gärna.
     
  17. Greta723

    Greta723 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har letat men inte hittat något svar - har någon fler problem med kalendern?? Jag har ställt in larm samma tider varje dag, för att jag ska komma ihåg att ta min medicin, men nu är det väldigt varierande ifall den larmar eller inte. Helt godtyckligt känns det som. Väldigt olyckligt, jag har redan (efter 5 dagar glömt min medicin flera gånger. Nån som har samma problem eller som har löst det på något sätt??
     
  18. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Då måste jag ju självklart fråga.... Betalar du för mailen?
    Det är numera bara premiumkunder som kan ta emot email utanför websidan...
    Betalar du inte för pop3 eller imap så är det där ditt problem ligger tyvärr.
     
  19. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    det är ju konstigt att det funkar så bra på vissa mobiler, jag vet inte vad som orsakar dina problem..

    Factory reset
    Formatera sd-kort
    installera ics
    wipe cashe/dalvik
    factory reset igen..
    klart!
     
  20. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    @taz Har du möjligtvis ibockat att återställa inställningar via google?
    Kan tänka mig att det inte lirar helt väl med ett "nytt os".

    Jag är också helnöjd med min, webläsaren måste de dock fixa, den fryser och visar vissa sidor felaktigt..
    Utöver det så är det som en helt ny lur...
     
    Last edited: 9 apr 2012