Problem: Style Cover drainar batteriet ilsnabbt?

Diskussion i 'Xperia Z3+' startad av Woosley, 29 jul 2015.

  1. Woosley

    Woosley Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag upplever att telefonens batteri blivit avsevärt mycket sämre efter att jag skaffat ett Style Cover. Att telefonen nu behöver laddas efter en halv dags användning jämfört med att den klarade sig över en heldag tidigare, vid samma typ av telefonanvändning i övrigt. Och det enda jag kan härleda detta till är att jag skaffat Sonys Style Cover.
    Är detta "normalt" eller är det något fel med mitt/felinställt på något vis?

    Jag läste någonstans att man tex kan inaktivera skyddsfodralets widget och lite annat som kan vara boven i dramat, men då tar man ju bort hela anledningen med att ha ett sådant fodral. Å andra sidan är ju inte faktumet att man kan se klockan och trixa med kameran utan att öppna locket några fördelar som överväger att batteriet bara orkar en halvdag heller.

    Någon med insikt i detta?
     
  2. Newguy

    Newguy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte att mitt stylecover drar batteri, har du lagt till någon egen widget?

    Vad säger strömhantering om batterianvänding? För jag har märkt att Googles tjänster håller mobil radio aktiv efter jag varit inne i play store, kanske är något sådant?