Svårt att avsluta ett samtal

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Akke, 20 jan 2012.

  1. Akke

    Akke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Det är väldigt omständigt att avsluta ett samtal med X:an. Det kanske är mig det är fel på men jag tycker att det här är ett ganska irriterande problem.

    Det har hänt flera gånger att jag trott att samtalet varit avslutat när så inte varit fallet. Det är väl inte meningen att man ska behöva trycka fyra fem gånger för att avsluta ett samtal?!

    Lite svårt att beskriva problemet med ord på ett vettigt sätt men jag försöker:

    Särskilt svårt blir det när jag ringer ett samtal och en telefonsvarare svarar - när jag knackar på den röda ikonen "avsluta samtal" händer ingenting förutom att en liten, liten ruta visas längst upp på skärmen. I denna rutan visas telefonnumret jag ringt upp visas och efter typ 3 knackningar avslutas i bästa fall samtalet.

    Finns det inget sätt att fixa ett enklare sätt att avsluta samtal på? Det bästa hade ju varit om någon av de fysiska knapparna under pekskärmen gick att använda för att avsluta samtalen med.

    Tusen tack på förhand!
     
  2. Katsuaki

    Katsuaki Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Tjo!
    jag hade nästan samma problem men jag hitta en lösning när jag roota min x8.
    Jag tog oftast ned telen, *oj skärmen är låst, trycker på meny, går ut i menyn* och så tog det en evig tid innan jag hitta rätt^^'

    Men för att svara på frågan, i inställningar under tillgänglighet kan jag välja att avstängningsknappen sskall avsluta samtalet.

    Lycka till!
     
  3. Akke

    Akke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja!

    Då måste jag alltså roota min telefon för att kunna ändra detta under Tillgänglighet?
     
  4. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag tror att det är enda sättet ja. Men jag undrar om du inte måste byta ROM också. Det är krångligt och verkar lite obegripligt första gången man ger sig på proceduren. Men det är egentligen inte så många steg, det gäller bara att vara noggrann och inte glömma bort nåt. Telefonen tar inte skada, men det går åt lite mer tid och frustration då ;)

    Jag använde en ROM som heter GingerDX och där fanns det i inställningarna att bocka i; använd bakåtknapp för att avsluta samtal. Enormt framsteg för användbarheten faktiskt!