Fråga: Svårt att få tag på dockstationen SGPDS5.CE

Diskussion i 'Sony' startad av kanglou, 11 okt 2015.

  1. kanglou

    kanglou Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjena!Jag har fått samma problem som vissa här med på forumET dvs min har helt plötsligt slut ta laddning.Har haft den i ett tag nu men ingen röd lampa indikerar att den laddar.Så jag tänkte att jag skulle köpa ett sådant där dockstation som man även kan ladda plattan i det borde väl fungera va?Det blir ju en ny ladd källa så att säga.Men den verkar vara ruskigt svår att få tag på har dom slutat gjort den?Verkar bara var eBay som man kan köpa den på eller...
     
  2. marcusorwen

    marcusorwen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Plattan är väldigt gammal nu, så tyvärr finns inte stället att köpa längre heller. (har för mig de tog ner det för ungefär två år sen).
    Tror ditt ända alternativ idag är att köpa det begagnat eller en Kina kopia.
    om du dock kan lite om elektronik kan du göra ditt eget landningsställ (har sett vissa göra det här på forumet och på XDA).

    EDIT: här har du ett exempel på XDA på en DIY laddare (för pluggarna på sidan) : http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=56741803&postcount=269
     
    Last edited: 12 okt 2015
    bernard gillar detta.
  3. kanglou

    kanglou Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2013
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER



    Har testat med att löda på "pinnar" på en laddare dock så får jag inte riktigt plattan att ta imot laddning.Drar jag lite på pinnarn mot metallbitarn på plattan så får jag lampan att lysa ett litet tag man ser att lampan blinkar lite sedan blir den svart.Rör jag lite på pinnarna igen så lyser den ca 5-10 sekunder.Ska sägas att batteriet är helt urladdat men vad kan det vara för fel laddaren eller plattan?
     
  4. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Testa en standardladdare från en annan mobil, funkar det fortfarande inte så är batteriet i plattan troligtvis trasigt. Finns ersättningsbatterier på eBay fortfarande.