Sync mot Outlook Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av hk1971j, 1 jul 2010.

  1. kewbab

    kewbab Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag synkar min mot en exchange server. Allt verkar funka bra förutom att kalenderposter jag lägger till från telefonen ej synkas mot dator/outlook. Jag väljer exchange kalendern på de nya kalenderposterna. Inget jätte problem för mig.

    Det som däremot är ett större problem är att jag ej lyckats få upp detaljerna om kalenderposten. Jag får rubrik, plats tid. Men om man har skrivet in telefon nummer, anteckning eller vad som helst i outlook får jag inte upp detta.

    Är det så eller gör jag bara fel? Använder mig av samsungs inbyggda kalender och synk.

    Har testat touchdown och där funkar allt, men hade velat använda mig av samsung kalender.

    // Christian
     
    Last edited: 8 okt 2010
  2. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Kanske lite OT men provar ändå. Någon som har något bra mejlprogram där man kan synka sin outlook-mejl? Jag kör på det som finns i telefonen men tycker inte om det riktigt. Alldeles för segt.
     
  3. Skalman71

    Skalman71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Synkning mot outlook

    Halloj! Uppdaterade till nya 2.2 ver. och nu funkar det inte att synka mot outlook? får ett felmed. Den här servern kräver säkerhetsfunktioner som din telefon inte stöder. Synkningen fungerade med den tidigare versionen. TIPS!
     
  4. Molotch

    Molotch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som hittat en fix för problemet med att kalenderposter som läggs in på telefonen inte synkas upp till Exchangeservern? Har Googlat, många som klagar men hittade inget om en eventuell lösning.

    Vi köpte in en Galaxy S på prov och det blir definitivt den sista. Men det vore ju trevligt om vi slapp använda den som brevpress. :mad:

    Skalman: Verkar som att Exchangeservern kräver att telefonen stöder säkerhetsinställningar som den inte stöder, kan vara allt från lokal kryptering till krav på pinkod eller remote wipe funktionalitet. Det är ju upp till telefonen att rapportera vad den stöder och i den äldre versionen skippade den väl att rapportera sina brister.
     
    Last edited: 16 nov 2010
  5. Hannuse

    Hannuse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet att detta med ActiveSync är ett problem med många Android enheter.
    Jag har själv både Galaxy S och TAB, och detta har diskuterats även på TAB-forumet.
    Problemet är att nyare versioner av Exchange (2010 och kanske vissa inställningar även i 2007) kräver mer av enheten som skall anslutas.
    Samsungs support har svarat upp där, och säger så här:
    "Vi misstänker att erat problem beror på en funktion i Exchange 2010 som heter "Allow non-provisionable terminals".
    När man har satt att inte tillåta non-provisionable terminals säger man att man inte tillåter någon terminal att ansluta sig som inte stödjer alla Exchange 2010 policies, och Galaxy Tab stödjer inte detta ännu."

    Eftersom dom säger "ännu" så utgår jag från att det finns en medvetenhet om problemet, och att det kommer en lösning.

    Här finns även ett fräscht dokument som beskriver vad som fungerar med olika versioner av operativ:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Exchange_ActiveSync_Clients

    Jag vet inte om man kan hoppas på en snar lösning på detta.

    Nu kör jag istället med TouchDown från Nitrodesk, och den kan jag rekommendera till Galaxy S, den löste alla mina problem.
    Den kostar i och för sig ca 150 kr, men det märks samtidigt att den är tillverkad för sitt ändamål.
    Man har inget att förlora på att testa den, 30 dagars demo med full funktionalitet:
    http://www.nitrodesk.com/
    Jag tror tyvärr inte på att den optimala telefonen någonsin kommer, där alla medföljande programvaror håller toppklass.
    M.V.H
    /Tobias
     
  6. norrgrd

    norrgrd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bara jag som har problem med att Touchdown är extremt långsam när man kör den på Galaxy S? Har inte haft några som helst problem tidigare när jag kört Legend eller Desire.

    Kan det bero på filsystemet på Galaxy S måntro?
     
  7. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Medföljande Exchange synkroniseringsprogram tyckte jag inte fungerade bra alls. Dels för att jag inte fick till det med det egna certifikatet från servern. Kontaktade Samsung support som berättade att SGS inte stödjer egna certifikat. Googlade runt lite och döpte om CER filen till CRT och DÅ kunde man importera certet från SD kortet. Men, då man bara kunde synka 1 mnd tillbaka i tiden vilket är på tok för kort så fick jag leta efter alternativ.

    Testade TouchDown, vars gränssnitt ser ut att vara tillverkat av en 15 åring 1990 och det var väl OK förutom att kalendersynken inte hoppade igång och att man måste kopiera kontakterna till telefonlistan från TouchDown programvaran. Alla uppgifter eller bilder på kontakter hängde inte med alls.

    Googlade runt som en galning och fick tips av RoadSync som jag nu kört en vecka utan problem. Mailen synkar snabbare i mobilen än mot datorn från Exchange servern. Alla kontakter ramlar ner direkt i telefonens kontaktlista inkl alla bilder. Det enda negativa är väl att kalendern inte synkar till SGS egna/medföljande kalender.

    Har även läst om Moxio Mail vilket kostar 100kr mer än RoadSync och drar tydligen betydligt mycket mer batteri + att det synkar kontakter på samma sätt som TouchDown.

    Så, hur löser man "problemet" att kalendern synkas till RoadSyncs egna kalender om jag vill ha det till Samsungs egna kalender?
     
    Last edited: 30 nov 2010
  8. HofterupsJohan

    HofterupsJohan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Försöker synka min Galaxy S med Outlook i datorn, vi har MDaemon som mailserver så det går inte att göra via nätet. Kies har funkat ok fram tills jag installerade ny version av Kies igår (v 2.0.0.1144_49) och nu synkas inte alla kontakter längre. Om jag kopplar upp telefonen och kollar kontakterna i telefonen är där ett stort antal som är tomma, kontakten finns men ingen data alls finns i den.
    I Outlook skapas även dubbletter av vissa nr på vissa kontakter som läggs upp som Övrigt som då inte bara ligger som Mobil, eller Hem tex.

    Trist att jag nu saknar en massa kontakter i min Galaxy men har dem i datorn...

    Någon annan som har samma strul? Någon lösning?
     
  9. elof

    elof Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Samma strul med Kies 2.0. :-(

    Jag ska utvärdera om MyPhoneExplorer är bättre (en server på PC:n och en klient i tfn).