Synka flera exchangekalendrar

Diskussion i 'Allmänt' startad av MJTA, 6 mar 2013.

  1. MJTA

    MJTA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    I mitt jobb använder vi en exchangeserverlösning. Till respektive konto finns sedan ett flertal kalendrar. Sedan den senaste Androiduppdateringen slutade dock min telefon (Samsung Galaxy SII) att "se" de extra kalendrar som finns skapade i exchangekontot den synkroniserar mot. Telefonen tar endast "default" kalendern.

    Jag har kontrollerat om de övriga kalendrarna finns med i listan, men bara inte blivit ibockade att de ska visas, men så är inte fallet. De finns inte ens med som valbara för att dölja eller visa.

    Jag har även gått igenom inställningarna för synkroniseringen ett flertal gånger utan framgång.

    Jag vet även att de är "synliga" på servern eftersom min privata telefon (iPhone 4S) kan synkronisera och arbeta mot dem.

    Jag har pratat med Telias tilläggssupport (upphandlad av min arbetsgivare), men de har inte kunnat lösa problemet, ens med extra konsulthjälp. Jag har även fått en annan telefon (samma märke och modell), men den gav samma resultat. Däremot så fungerar synkroniseringen mot flera kalendrar på samma exchangekonto för mina kollegor, varför jag misstänker att det är jag som gör något fel eller missar någon inställning någonstans.

    Tacksam för alla svar jag kan få!

    MJTA
     
  2. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma fråga! Jag bumpar upp den här; finns det någon som har ett svar eller en lösning på det här?

    Jag har en kalender för jobbet och en privat kalander i mitt exchange-konto. Endast jobbkalendern - defaultkalendern - synkar. Jag vill att båda ska synka till android.
     
  3. MJTA

    MJTA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått veta att allteftersom mina kolleger som tidigare synkade flera exchangekonton mot sina Androidtelefoner (alla Samsung Galaxy SII) har uppdaterat till senaste versionen av Android så har synkningen av kontona slutat fungera och alla sitter nu endast med defaultkalendern i telefonen. :(
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det här verkar vara en lösning på problemet:
    http://www.codetwo.com/exchange-folder-sync/
    Det kostar € 510, men det finns en 30-dagars kostnadsfri trial så man kan se att det löser problemet innan man köper det.
     
  5. tompan

    tompan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Jag synkar två exchangekonton mot min SGS2 och kalenderuppgifterna från bägge syns i androidkalendern... eller är det så att flera kalendrar mot samma exchangekonto inte fungerar?
     
  6. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    €510 kallar jag knappast en lösning.

    Problemet är att flera kalendrar från samma exchangekonto inte synkar.

    Finns det ingen som sitter på en lösning? En work-around? Något?
     
  7. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hittade en tråd på xda, aktivera "automatic push" så hoppade det igång för dem.
    Har inte orkat läsa hela tråden och kan inte garantera att det stödjer flera kalendrar..
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1772111

    Är ju inte tydligt alla gånger när man är inne på olika forum, men en person skrev att han/hon la in först exchange kontot, utan google kontot -> synkade ok
    Sedan la till google kontot -> synkade ok
     
  8. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Min tanke var att det är få privatpersoner som använder Exchange och €510 är inte mycket för ett företag om det gör att de anställda blir mer produktiva och har bättre koll. Den tid de anställda istället lägger på att försöka lösa problemet med att synka multipla kalendrar kostar bra mycket mer än €510.
    Därför anser jag att det till och med är en billig lösning.
     
  9. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Ok. Men det rör sig, inte helt otippat för de flesta, om privatpersoner.
     
  10. Annika_B

    Annika_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Nu drar jag i en gammal tråd.. idag 2017 verkar problemet vara att den synkar båda mina exchangekalendrar som om de vore en kalender vilket blir väldigt rörigt i telefonen.. jag vill kunna välja vilken kalender jag ser men det kan jag inte idag.. någon som har en lösning?