Problem: Synkroniseringsfel GOOGLE

Diskussion i 'Xperia Z3+' startad av Malin713, 11 sept 2016.

  1. Malin713

    Malin713 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej,
    Igår skaffade pojkvännen en ny g-mail. Jag hade sedan tidigare synkroniserat hans gamla g-mail mot min kalender-app (bussines calander 2) i telefonen. Så ville alltså av-synca hans gamla mail och lägga till den nya. Allt fungerade fint direkt i google via datorn, synkade som den skulle. Dock fick jag problem i telefonen. Hans gamla mail visas forfarande och den har inte hittat den nya.

    För att felsöka så testade jag kalendern i min jobb-telefon (xperia z5 compact) och där fungerade det hur bra som helst.

    Har efter lite efterforskningar nog troligen hittat orskaken - min z3+ synkar numera inte med google som den ska! Varför har det plötsligt inte fungerar, när det fungerat på min andra telefon är mycket skumt. Fram till igår, så tror jag även att telefonen synkade som den skulle. Datumet visar att google inte syncts det senaste dygnet.

    Bifogar bild.

    Vad kan jag göra för att lösa detta? Tips mottages innerligt gärna.

    //Malin
     

    Bifogade filer:

  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Man måste väl tabort epostkontot från telefonen också? Testa att ta bort alla konton och lägga till de du vill ha igen!
     
  3. Malin713

    Malin713 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej, testade att ta bort Google kontot och lägga till igen. Blev värre tyvärr. Nu hittar mina kalendrar inte gmailkontot alls! Allt är återställt, men syncningen är fortfarande ett problem.

    Om jag går in i appen för kalendern syns inte googlekontot alls. Försöker jag lägga dit kontot så säger den att telefonen redan har det kontot aktivt..

    Suck. Andra tips?
     
  4. Malin713

    Malin713 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Uppdateting: Efter några timmar fungerade kalendersynkningen helt av sig själv igen. Skumt, men skönt! Tack för hjälpen!
     
    indika gillar detta.
  5. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Mycket märkligt och synd att vi inte kom till botten med problemet.
     
  6. Malin713

    Malin713 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Och DÄR tätnar mystiken igen. Nu har den avsynkat igen. Helt otroligt. Så skulle fortfarande behöva komma till botten med det här :( Nu är hela googlekontot borta från kalendern igen, inte bara ouppdaterat..

    Verkar helt random om och när den synkar på och synkar av. När jag synkar mot Microsoft exchange så fungerar allt på sekunden och helt felfritt..

    Fler tips? Kan det hjälpa med fabriksåterställa telefonen? En sista väg som känns lite jobbig, srskiltl om det inte skulle hjälpa..

    UPPDATETING: Har löst mysteriet nu. Var staminaläget som stängde av vissa funktioner. När jag sen laddade stängdes den av, och kalenderb synkade igen. Dumt att man inte kan skräddarsy batteriaparläget till att bara synka önskade funktioner..
     
    Last edited: 14 sept 2016
    indika gillar detta.
  7. tobswe

    tobswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III
    ROM:
    Original
    Intressant att veta att stamina-läget påverkar synkningen, dock så har jag för mig att man i android 6 kan gå in och detaljstyra vilka processer som ska vara aktiva även i sparläge.