Fråga: ta bort simlock [2011-12]

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av 4305ms, 18 dec 2011.

  1. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    God morgon godingar!
    Jag håller på få ett spel, har fått i uppdrag av en god vän att låsa upp en Telenorlåst telefon och tänkte i min dumhet att "hur svårt kan det vara".

    Har flaschat X10i_3.0.1.G.0.75_GLOBAL-GGL+GENERIC+1232-9897 och rootat och låst upp bootloader och lagt in recovery. MEN när jag sätter i mitt kort från Tele2 så kommer det upp att jag ska knappa in den där berömda koden.
    Vad mer måste jag göra för att få väck simlåset? Samtliga trådar jag hittar - inklusive den här på forat - är out of date(?).

    Ibland nämner någon lite kort om ändringar man kan göra i build.prop - men vilka rader är det som ska väck, eller ändras då?

    OM man gör en wipe på sys,data,bootl, etc och lägger in en annan custom rom - gör det någon skillnad? Jag menar, om de nu är en ändring i build.prop som behövs.. är inte det något de flesta kör in i sina custom roms?
     
  2. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    För att få väck simlåset så måste du låsa upp telefonen med antingen en kod från operatören eller använda någon av de upplåsningssajter som finns i cyberrymden.

    Varken bootloader, root, build.prop eller byte av rom har något med den att göra.
     
  3. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    finns inga guider här på forumet om hur man tar bort sim-låset så vet inte vilka guider du menar är "out of date"

    Sim upplåsning är tyvärr en tjänst som kostar, har kommit ut några begränsade upplåsnings metoder på xda men de koder som släpps går åt illa kvickt.

    Men mitt bästa råd är att söka runt på XDA och hoppas på att finna något eller helt enkelt betala för upplåsning vilket bara brukar kosta mellan 2-400kr

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  4. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    ah, tusan också. Tack då.