Problem: Tab 2, GT-P5110 - Instabil till tusen

Diskussion i 'Samsung' startad av AD_, 15 jun 2015.

  1. AD_

    AD_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Har haft min Tab 2, GT-P5110 rätt länge nu. Har fungerat klockrent ända fram till för någon vecka sedan, då den har börjat krångla något fruktansvärt.

    Det är grafikfel, den hänger sig totalt, startar om helt på måfå, appar stoppas som jag inte ens har startat efter reboot.
    Själva operativets process stoppas också med meddelandet: "Processen com.google.process.gapps har stoppats", med följden att skärmen hänger sig samt ikonerna längst ner försvinnor. Listan kan göras lång....
    Den går inte att ansluta till datorn, den indikerar att den är ansluten. Men sedan står den bara att tuggar.
    Jag har försökt göra fabriksåterställning, men jag kommer speciellt långt först den hänger sig där med.

    Har mig veterligen inte installerat några appar på sistone heller.

    Några tips på vad man skulle kunna göra? Eller är det bara att börja använda som frisbee? Känns lite lätt hopplöst när man inte kan göra någonting.

    Mvh/
     
    Last edited: 15 jun 2015
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 688
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan du testa göra en "hard factory reset" genom att hålla inne powerknappen + volym ned samtidigt för att starta den? Jag tror att du bör ha möjlghet att göra en factory reset från recovery-menyn (lite olika på olika enheter, så inte säkert).

    Fungerar inte det kan du testa att flasha en annan ROM via ODIN kanske, men om du har garanti kvar på den hade jag istället skickat in den.
     
  3. AD_

    AD_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lyckades göra en sådan reset igår, men tyckte den gick lite väl fort (ca 30s). Men verkar ha lyckats, fast problemet kvarstår dock.

    Lite grafikfel i menyerna för konfig. Samt att den startat om sig mitt i konfigurationen 2 gånger.
    Youtube appen stoppades även mitt i detta när jag blev ombedd att ange googlekonto.
    Efter att jag har gjort konfigen är den fortfarande väldigt seg, hackig och har vissa grafik/pixelfel.

    Hmm, kan ju vara värt att prova. Gränsfall med garanti. Köpt för ca 2 ½ år sedan, men konsumentköplagen säger 3års reklamationsrätt?
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 688
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det kan ju vara värt ett försök. Det låter i alla fall i mina öron som ett hårdvarurelaterat problem.
     
  5. AD_

    AD_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får ta mig tid någon dag och prova. Okej! Den kanske har gjort sitt, får hålla utkik efter en lämplig ersättare.

    Tack för svaren :)