Problem: Tappar uppkoppling

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av abru, 19 mar 2012.

  1. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Har du testat *#2263# och välja WCDMA/GSM?

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  2. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    "Kan inte bearbeta begäran."
     
  3. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag kör på det och efter 10 timmar med flera samtal och del surf har jag 66% kvar.
    Använder bara 4g när jag surfar som hotspot...
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Att man tappar uppkopplingen beror ganska mycket på Tele2 och övergången mellan olika nättyper samt master.

    Att S2 LTE har dålig batteritid beror, som det redan konstaterats flera ggr, på just LTE nätet och att det drar mycket ström. För att komma ifrån det kan man stänga av LTE - men då blir min fråga, varför ska man ha en mobil med LTE om det inte ens går att använda? Jag beatällde en One X eftersom jag förstod att detta skulle bli ett problem med batteritiden efter allt snack om det i USA.

    En LTE telefon med LTE avaktiverat? Näe, vänta med att köpa en sån telefo och välj något annat med 3G som är välbeprövat! :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. Tetsujin

    Tetsujin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du glömmer inte * då va? Om du bara "ringer" #2263# fungerar det inte.

    Vet inte heller riktigt varför man skulle behöva 4G för vanligt surf, förutom om du laddar ner mycket tunga filer under en vanligt arbetsdag. Många andra begränsningar i smartphones som gör att surfen på 4G ändå inte är så snabb som den kan vara. Visst, svarstiden är något lägre, men inte så att det ger ett enormt utslag.

    Jag kör bara 4G som hotspot, fungerar utmärkt. Tappar inte uppkopplingen heller, och ligger på 7-9 % batterianvändning i timmen under dagen.
     
  6. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Jag har varit hemma hela dagen, suttit vid datorn och haft mobilen vid sidan. Jag har ändå tappat uppkoppling. En gång när jag skulle skicka ett sms, precis när jag trycket på Send, så försvann uppkopplingen. Jag har även missat 2 samtal som gått direkt till röstbrevlådan.
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kör du en S2LTE och har du LTE aktiverat eller kör du bara vanligt 'nät' alltså 3G/GSM?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  8. phille

    phille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har haft samma problem, vilket är otroligt störande. Ska in och snacka med försäljaren idag och se vad dom/jag kan göra.
     
  9. mobile

    mobile Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bor i Stockholm och måste säga att såväl uppkopplingshastigheter som täckning är mycket bra. Ligger mellan 30 - 40 Mbit/s i download.

    Förutom att batterilivslängden på 4G gör telefonen helt oanvändbar så är ett ännu större problem att telefonen, när det är 4G-täckning, ligger och pollar mot nätet hela tiden och ofta inte har kontakt med något nät. Detta innebär att man inte är tillgänglig för inkommande samtal utan dessa hamnar på mobilsvar.

    Jag är nu inne på min andra telefon med samma problem. Skulle gärna behålla telefonen om jag visste att det var någon lösning alt uppdatering på gång. Nu kommer jag att byta den mot annan modell.

    Detta är ett generellt problem och mycket omskrivet och omvittnat av användare i alla länder där telefonen har lanserats. Det är därför skrattretande när man ringer Samungs Samsungs support i Sverige, där man fortfarande låtsas att inte känna till problemet. det är då man inser jag att det inte finns någon lösning på gång.

    Har man inte 4G-täckning eller har stängt av 4G så fungerar telefonen fantastiskt bra. Tyvärr var det inte därför jag köpte telefonen.
     
  10. Alveus

    Alveus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag hakade på detta erbjudande och valde då samsung galaxy s2 lte. Jag har haft alla problemen som folk rapporterat med telefonen och jag har varit i kontakt med tele2 kundtjänst men de hänvisar endast till brightpoint som i sin tur bara vill skicka ut fraktsedlar till en serviceverkstad. Då det verkar vara ett generellt problem med just den här telefonen och tele2 har slutat sälja den på sin sida känns det inte som att det riktigt kommer lösas av att man skickar den till en serviceverkstad och är utan telefon 3 veckor. Har någon lyckats häva köpet eller fått ok att byta till annan telefon?

    Tacksam för svar!
     
  11. ssgs2lte

    ssgs2lte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tele2 har inte slutat sälja den den ligger under maxi 4g i listan abbonemang.
     
  12. ssgs2lte

    ssgs2lte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    verkar som att nästan alla som har köpt samsung galaxy s2 lte av tele2 med maxi 4g har/haft problem med den men min har alldrig krånglat o batteri tiden räker mer än en och en halv dag o jag surfar väldigt mycket o ringer och smsar men har bara 4g på när jag sufrar har även jd installerat o står på aggressiv och använder även advanced task manager och memory booster lite.
     
  13. Alveus

    Alveus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo den finns där dock så går den inte att beställa "tillfälligt slut"..:sealed:
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    De appar du använder ska inte behöva användas för att en telefon ska klara en hel dag. Om man vill att den ska klara mer är det en annan sak. S

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  15. ssgs2lte

    ssgs2lte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    min klarar utan problem en hel dag men installerade dom apparna för att jag ville att den skulle hålla längre o batteriet håller mer än en halv dag mer med dom
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Klarade den en hel dag med 4G aktiverat också? :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. ssgs2lte

    ssgs2lte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    de har jag tyvärr inte provat för läste på mycket innan jag fick hem den så jag kunde ställa in så att 4g endast aktiveras när man går ut på nätet :P man får ta o kolla hur länge den klarar de :)
     
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det var det jag menade, självklart lär telefonen ha bra batteritid utan 4G-aktiverat hela tiden..men det är väl inte riktigt därför man köpt en sån? Men hur som bra att du klarar dig så länge du vill!

    Gällande tappar uppkoppling, är det lika för er om ni har telefonen låst på 3G respektive GSM?
     
  19. ssgs2lte

    ssgs2lte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    varför ha 4g aktiverat hela tiden? 4g har ingen röstkanal
     
  20. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    För att det delvis är en LTE-telefon och man ska inte behöva ställa in, tycker jag, på när man vill ha LTE aktiverat eller inte. Men om du har bra batteritid med LTE, bra för dig. Det verkar vara många andra som inte har det. Jag har inte en S2 LTE så det är inget problem för mig :)