Problem: Tappar uppkoppling

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av abru, 19 mar 2012.

  1. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
     
  2. plutoisaplanetdammit

    plutoisaplanetdammit Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade min inne på sevice i 4 veckor (!) de hittade inget fel på den. suck. De skyllde batteriets usla hållbarhet på en vattenskadad laddare och jag fick betala 800 kronor för besväret..
    Efter servicen har batteriet hållt bättre, så visst det var nog fel på laddaren tänkte jag. Men efter att ha läst denna tråden inser jag att de ställt om telefonen till 3g på servicen. VA fan!? Ska testa o se om det fortfarande håller nu när jag ställt tillbaka till 4g.
    Dessutom har jag nu fått problemet som andra haft med nät som inte kopplar upp sig om jag haft telefonen på wifi när jag startar om den (eller när den startar om själv efter att ha hängt sig). Dvs mms som inte kommer fram/skickas och inget internet utan wifi.
    Har tillbringat åtskilliga timmar i telefon med tele2, samt varit i tre olika butiker.
    Alla ger samma besked. Låter som fel på telefonen. Ska skicka in den igen, vill bara inte behöva betala om de nu "inte hittar något fel" med den igen.
    Någon annan som fått hjälp av service?
     
  3. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Låter illa att det kostar 800kr för att dom sätter den i 3G läge samt att dpm skyller på vattenskada för att slippa garantin. Ringa och smsa funkar dåligt i 4G läge så det bästa är att sätta den på 3G vid normal amvändning tills och om det kommer någon uppdatering som löser 4G problemet. Tror inte någon service fixar det problemet.
     
  4. plutoisaplanetdammit

    plutoisaplanetdammit Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, illa är ju ett sätt att beskriva det ;-) Tror inte heller att en service skulle hjälpa, men det verkar vara enda sättet att så småningom få den utbytt.
    Har funderat på att behålla den och köra med de knep jag läst om här för att spara batteri. Men... Telefonen överhettas ofta. Batteriet håller en halv dag om på 4G. När den har 3G inställt fungerar inte mms o internet som det ska. Moment 22.
     
  5. Sideburns

    Sideburns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Min lura var borta i nära 5 veckor på service nu senast, och när den kom tillbaka har de bytt hela radion i luren, har annan mac-adress på wifi så även den delen är bytt.

    Faktiskt har telefonen funkat klockrent sedan den kom tillbaka från servicen. Även kameran fungerar numera efter att den gjort så alla kort blivit randiga.

    Hoppas att den håller sig så här nu då.
     
  6. Ralle77

    Ralle77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Är det någon annan som skickat in sin på service?
    Funderar på att göra det själv.

    Det sitter ett separat 4G chip i telefonen, och jag tror att det är detta som stör ut signalen.
    När man stänger av 4G i band menyn *#2263# , och bara vljer GSM/WCDMA så fungerar den som den ska.
     
  7. Matnil

    Matnil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funderar oxå på att försöka skicka in den. Är hur stökigt som helst, fortfarande både mms o sms som inte kommer fram, en del sms kommer aldrig... Men frågan är om det är lönt att skicka in....

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  8. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Pratade med samsung support ang missade samtal med 4G igång. Och hon sa att surfar du eller om telefon är uppkopplad på något sätt sammtidigt som någon ringer/smsar så är det inte helt säkert att den går till 3G för att ta emot samtalet (å fan). Hon sa att telefonen bara är så och hon trodde inte någon service skulle hjälpa. Sen frågade hon direkt om hon ska skicka reklamations uppgifter till min mejl vilket jag nu fått. Tror någon det finns någon chans att få reklamerat telefonen? Hon pratade om att få bytt modell iaf. Är första gången någon på samsung kundtjänst sagt att det är problem med s2lte-n.
     
  9. Matnil

    Matnil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur går man tillväga? Är det inte via återförsäljaren, phonehouse för mig, man måste gå? Hade ju varit smidigt att vända sig direkt till Samsung... Hur/var kontaktar jag dem direkt?
    Är ju tämligen uselt att ha en ny lur som här problem med det telefoner gjort i åratal...

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  10. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Man mailar reklamationsavdelingen [email protected] med kundnr, kontaktuppgifter, modellkod och vilket ärende du har samt vilken åtgärd du önskar. Fem dagars behandling.

    Egentligen ska man som kund inte behöva gå nån annanstans än inköpsställe men kanske smidifare att reklamera direkt till samsung. Tror tyvärr knappast samsung ger sig så lätt även om dom vet att många med lte modellen har problem.
     
  11. Matnil

    Matnil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, kan kanske vara värt ett försök... Men kundnr här man ju inte... Får väl klura på hur man ska göra.....

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  12. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Jag har ju kundnr eftersom jag ringt samsung men skicka bara alla kontakt uppgifter du har.
     
  13. Sideburns

    Sideburns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fick precis min S2 LTE utbytt mot en S3 på Telia. Eftersom de tagit LTEn ur sortimentet så var det bara att välja och vraka vad jag ville ha som ersättning. Frågade personalen varför den var borttagen efter bara 5 månaders försäljning, och det ändå är en av Samsungs senaste modeller, men hon fick inte svara på det. Men hon kunde säga att jag inte var ensam om problemen och de valt att sluta sälja den för att slippa alla serviceärenden.
     
  14. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Vad jag har märkt så har jag inte haft några problem efter att jag körde in CM10!

    Skickat från min i9210
     
  15. Matnil

    Matnil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vad är CM10?

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    En custom rom med andra smarta funktioner, fast helt utan någon tillverkares program eller utseende. Alltså Android som det ser ut i Galaxy Nexus fast med fler smarta funktioner.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  17. nilhen

    nilhen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Service

    Hello, fick detta svar av tele2's service idag.

    Att:WorkDescription
    Detta är ett problem i nätet - inget fel på telefonen. Operatören har svårt att växla mellan 3g och 4g-nätet vilket gör att en mobil som befinner sig i ett område med både 3g- och 4g-täckning kan få stora störningar i röstsamtalen. Problemen uppenbarar sig genom att samtal bryts eller att det varken går att ringa till eller från mobiltelefonen. Telefonen drar då också mycket ström. Rekommendationen är tillsvidare att låsa telefonen till 3g nätet.Test av samtal till och från enheten ok.Reklamation avslagen pga inget kvitto va medskickat.Enhetens innehåll har även bytats ut. Kretskortet.Yttre skick bruksslitage.Telefonen är inte öppnad och kontrollerad för ev. vätskeskada och sprickor på kretskort.

    Personen jag pratade med tidigare hos tele2's service inför inskickning av telefon 3'e gång sa att detta m täckning 3g/4g var ett känt problem och att det var ett mjukvarufel, vilket bör vara åtgärdat i tex s3 lte. Låsa till 3g är inget alternativ, då jag köpte telefonen för att den har lte.
    Om det är ett nätproblem hos tele2 så borde även användare av s3 lte samt note2 lte ha samma strul med missade samtal och brist på täckning?
    Lite konstigt att de avslår reklamation pga avsaknat kvitto. Telefonen är inköpt i tele2's webbutik. Ringer supporten på nytt i morgon.
     
    Last edited: 13 nov 2012
    plutoisaplanetdammit gillar detta.
  18. RockyM

    RockyM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Nexus 5
    Ge inte upp på dem igen! Vi är fler som undrar vad det är som händer hos tele2.. =/