Fråga: Tele2 +46 på Galaxy S, på något sätt?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av hackan, 28 feb 2013.

  1. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej,
    en väldigt specifik fråga:
    Är det någon som antingen har lyckats med, eller kan försöka, få igång (samt aktivera) appen Tele2 +46 på sin Galaxy S?

    Jag hade tidigare CM10.0, där jag inte fick igång det, men har även testat med någon av Samsungs egna programvara utan framsteg. Just nu har jag CM10.1, men appen stödjer bara upp till Android 4.1 så jag hittar den inte på Google Play längre. Problemet jag får är "Inställningsfel. Försök igen senare", eller något liknande.

    Jag har tänkt köpa en ny mobil, men skulle gärna vänta lite till. Eventuellt kan jag försöka hitta någon med en android-telefon med root (här i Tokyo) som jag kan aktivera appen på och sedan köra DataSync för att få över allt, men skulle gärna vilja veta om det är värt att testa först.
     
  2. handgranat

    handgranat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag testade precis att ladda ner och aktivera, och det gick finfint. Kör MIUI 2.4.20.
     
    hackan gillar detta.
  3. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det låter riktigt bra, då ska jag flasha samma version av MIUI och se om det fungerar för mig med.
    Bara för att dubbel-kolla, visst är det en Galaxy S (i9000) du testade på? Och 2.4.20 verkar alltså vara den sista MIUI-ROMen med GB?
     
    Last edited: 2 apr 2013
  4. handgranat

    handgranat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Japp, i9000 och 2.4.20 är den sista och bästa GB-MIUIn som släppts :)
     
    hackan gillar detta.
  5. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Perfekt, då ska jag lägga in den lite senare och se om jag får igång det. Återkommer med hur det går :)
     
  6. handgranat

    handgranat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Lycka till!

    Jag blev rätt förvånad när jag såg att Tele2 erbjöd den här tjänsten, helt klart vettigt när man reser.
     
  7. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej,
    jag får fortfarande samma problem som jag hade innan, i stil med "Inställningsfel. Försök igen senare". Har du möjlighet att skriva vad du har för versioner i övrigt? (PDA, modem, CSC).