Övrigt: [Tele2] rörligt pris abbo finns inte längre

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Haasm, 27 okt 2016.

  1. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Du kan ju visa dem som har hant om abonnemang, denna tråd på detta forum.

    Jag kommer byta till Telia refill å lämna Tele2 om ni inte inför rörligt pris igen.
    Jag har ju mitt abonnemang men kan ju inte byta till högre eller mindre datapott utan att få betala för en massa samtal och mess helt i onödan!

    Ringer det gör jag med Telia!
     
    RNB gillar detta.
  2. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Alla som är kunder hos Tele2 kan redan idag få Honor 8 för 2240kr om man vill. Black Friday is Black Thursday.
    Jag gjorde så idag och köpte en svart Honor 8 till frugan.
     
  3. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Vad passande. Honor ska väl ha Honor...
     
    6150 gillar detta.
  4. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Haha
     
  5. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Såå, nu är mitt nummer påväg över till Telia.

    Tack å hej Tele2.
     
    inact_0025 gillar detta.
  6. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Såå, nu har jag bytt till Telia refill.
    Har rörligt pris för det lilla jag ringer från det numret samt 2 GB surf / månad för 66 kr / mån.
    Vah! Kanske ni tänker, gått från 20 GB för 149 kr till 2 GB för 66 kr, men vill jag surfa loss så har jag mitt Teliaabonnemang eller nått av mina mobila bredband, eller wifi i hemmet.

    Tele2 har iaf förlorat en kund, och jag har sänkt mina telefonikostnader :-)


    Sorry för OT!
     
  7. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Att få 4G mobil data under 20€ utan data pott det är någonting det. Funkar dock inte i Sverige. Visst ringer jag & sms:ar. Så rörligt för röst & sms är bra för mig. Har 50mb/s upp & 50bm/s ner. Källa www.sonera.fi Att vara i framkant mobilt så är svårt eller rent omöjligt då era pottar på mobil data finns kvar. Man kan ange kelig orsak så som att inte slösa eller slöa ner nätet. Men att slippa hålla koll på mängden data är ger mer värde för kunden. Ock så kan tjänster växa fram om nätet inte är strypt för kunden. Dom höga hastigheterna når man ändå inte upp till. Tex där jag bor så är det 150bm/s. Men då är det vad samtliga får dela på. Antagligen är det bara 50mb/s upp som då också skall delas på. Är en mast belastad så kan jag inte med min mobil byta till annan mast. Men med en rauter & rikt antenner är det en annan sak.
     
  8. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Vi har haft fri surf utan tak i Sverige, men det fungerade inte. Idag är det bara Net1 som har fri surf, men då får man ställa sig i kö för att få en plats tilldelad i nätet och det gäller bara mot en mast / basstation.

    Men som du själv skriver, att det inte går att komma upp i 150 Mbit/s som nätet vid dig erbjuder, det är väl just för att det är fri surf. Här i Sverige fungerar det med dessa surfpotter, folk betalar helt enkelt för hur mkt dem behöver.

    Här där jag bor så har Telias 4G-nät stöd för 350 Mbit/s, väldigt sällan jag kommer upp i den hastigheten men jag brukar iaf ligga på strax över 200 Mbit/s då jag mäter, jag bor i city i en hyfsat stor stad.
    Tidigare hade jag endast mobilt bredband, men har nu Telia via telejacket och får ca 25 Mbit/s in och ca 7 Mbit/s med obegränsad datamängd, över det streamar jag tv & surfar osv. Fungerar superbra. Har fiber indraget men inget jag valt att använda iaf, gillar Telia :-)

    Men som sagt, här i Sverige fungerar det med surfpotter och var glad att du har obegränsad surf, trots att du har hastighetsstrypt abonnemang (50/50).
     
  9. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Men prisens i slut ändan kan skuta i höjden. Så jag köper ej ert koncept med datapott. Jag har ju ett uttag där jag bor. Så mobil data är bara ett komplement. Och så måste jag påpekat att rätt många har internet på stup i kvarten i sin lilla "nalle". Och allt det helt öppen utan tex Freedome. Jag ryser, ni har ju FRA. Nå det finns egentligen inget vattensäkert allternativ mot FRA. Man behöver inte ens vara dum eller naiv för att förstå att säkerhet är viktigt. Sant att man ej kan vara anonym på nätet. Med en mobil telefon så är det pär definition omöjligt att vara anonym/säker. Ja om man vet hur en mobil telefon funkar.
     
  10. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Jag har alltid internet på i min mobil, varför skulle jag inte ha det ? Det var bland annat därför jag valde Telia, för att alltid kunna ha uppkoppling.

    På sätt å vis har jag obegränsat med surf från Telia, då jag inte gör av med mer än jag köper... har aldrig fått slut på surfmängden nämligen.

    Sen får du ju även tänka på att Sverige är mkt större än Finland, här är det fler som ska dela på mobilnätens kapacitet.

    Har nu iaf skaffat obegränsad surf via Net1. ( www.net1.se )
    Net1 är lite speciella då dem inte har några mobiltelefoner i sitt nät, kanske någon enstaka om någon kund hittat en LTE450 smartphone.

    Hemma har jag både ethernet, kabel-tv och telejack, varav via telejacket jag får den fasta uppkopplingen.

    Och ang FRA, har man rent mjöl i påsen så behöver man inte vara orolig, eller är du orolig över allting du sysslar med i livet ? Hur skyddar du dig mot kameraövervakningen i t.ex butikerna ? Eller mot banken som kan se vart du använder ditt betalkort ? Du har förstås inte heller något Googlekonto, Applekonto eller konto hos t.ex Microsoft ?
    Har FRA så tråkigt att de vill se vad jag gör på internet så får dem väl ta en titt...


    Och du, större delen av Finlands internettrafik går via Sverige :-)
     
    jnsson gillar detta.
  11. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Men en ny kabel skall ju dras som inte går via Sverige. Ja om jag inte mins fel. sedan så kan jag ju med VPN välja var trafiken skall mynna ut. FRA har ju sysslat med aktiv signalspaning trått att det inte funnit § stöd för detta i Sverige. Angående konto så har jag faktiskt raderat mitt FACEBOOK konto. Lustigt att det tog 14 dygn innan kontot försvann.
     
  12. SwedishBadger

    SwedishBadger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Hoppsan, tänkte ringa och säga upp mitt abonnemang idag på grund av avsaknaden av rörligt pris men vips under telefonsamtalet så var mitt avtal ändrat till rörligt pris med 5GB.. Då blir jag väl kvar ett tag till då. :)
     
    Hunter78 och Bakgrund gillar detta.
  13. malexin

    malexin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Kostar det fortfarande 99 kr i månaden (+ samtalsutgifter)? Jag är glad att jag bytte till rörligt efter flera år med fast. Jag sparar runt 1500 kr om året som jag kan använda till annat.
     
    Hunter78 gillar detta.
  14. SwedishBadger

    SwedishBadger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Ja samma pris som innan. Visst spar jag lite men det kan variera mycket beroende på månad så det lutar åt att jag byter operatör snart.

    Tog Vimla till grabben och deras upplägg är kanon... Sen är inte täckningen lika vass men jag håller mig oftast i bebyggda områden. :)
     
  15. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Du vet att 2G & 4G delas med Tele2 va om du väljer att byta från Tele2 till Vimla ?

    Dock skiljer 3G täckningen.
     
  16. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    175

    MINA ENHETER

    Har också 5GB rörligt för 99kr/mån men fick idag veta att man måste byta till fast pris för att få ta del av nya roamingavtal... Väldigt tråkigt.
     
  17. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Lite sent men iom att ni tog bort det rörliga så är ni inte bättre än de andra operatörerna. Nu är ni ju i princip lika goda kålsupare allihopa. Nu blev ni ett svart får på riktigt.
    Att ni hade rörligt var ju skillnaden mot de andra och er största fördel. Därav att jag valde er när min förra operatör Telia sabbade för sig och blev för dyra och inte fick 4G förrän över ett år efter jag gått över till er. Med er får jag 4G inomhus på landsbygd! Tror inte t.ex Telia slår det än.
    Som tur är så hade jag ett bra val innan ni plötsligt utan förvarning tog bort rörligt, har nu rörligt och 20 Gb data för 149 kr. Det är perfekt för mig nu. Ringer väldigt lite så min månadskostnad blir ca 200 kr i månaden. Skulle jag skaffa likvärdigt med data idag så blir det 100 kr mer i månaden helt i onödan.

    Jag föreslår att ni ser över detta och tar tillbaka rörligt. Ser inte hur det kunde bli rörigare. Det var ju glasklart och busenkelt. Välj data och om man vulle ha rörligt eller fastpris beronde på hur mycket man ringer. Kan väl inte bli enklare? Är ni som rört till det....