Problem: Telefon ändrade beteende plötsligt!

Diskussion i 'Galaxy Alpha - Allmänt' startad av melpa, 27 okt 2015.

  1. melpa

    melpa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har en Alpha sedan ett par månader och den har fungerat som en klocka aldrig haft problem med den förran igår natt!

    Märkte att smset inte fick iväg "skickar"...i evigheter....trodde det var nätverksproblem, växlade lite mellan 4,3,2G...nåja tänkte ja..batteriet var 60% då jag la mig.

    Vaknar efter 6 h efter och ska kolla vad tiden är då jag märker att telefonen har slockat ?? Batteriet hade laddats ur...what. Då har jag absolut inget på, wifi, gps allt av utom självaste mobilnätet för samtal då...hur hände detta tänker jag.

    Mobilen är totalseg, sms kommer och går hur de vill (kan dock aldrig skickas direkt utan de går iväg kanske någon timme efter), får en leveransrapport (på annan mobil) att smset har levererats men på Alphan syns ingenstans ett inkommande sms.

    För att göra saker bättre, la på flightmode, och efter 10 minuter kommer ett sms (försenat)... what...?

    Känns som om den gör något då den blir varm, utan att jag använder den!

    Tog bort alla mina egna installerade program, musik osv...inget ändras, försökte koppla den till datorn för att kopiera över privata bilder då jag har ganska många - ingen dator kan hitta den (3st)! Står att drivrutin saknas vilket inte är sant då den kopplats in en massa gånger förr...även provat att ominstallera drivrutin men nej..

    vad är det som händer med mobilen ?? Vissa meddelanden ploppar upp och frågar samma grej 3 gånger, den verkar ha tappat det totalt...Har någon ett tips på hur jag kan dra ut mina bilder ur den?

    Kan inte koppla upp till "Foton" för att synka den heller då inget program fungerar som det ska, laggar så otroligt...

    What the hell happened all of a sudden? :( Har den blivit besatt av demoner :eek:

    Hjälp en hjälplös tjej i nöd! :(
     
  2. Froyo

    Froyo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha
    Info:
    Ext battery, SlimPWR QI Card
    Telefon 2:
    HTC Legend
    Platta:
    ASUS Transformer Book
    Platta 2:
    CUBE U30GT2
    Info:
    Quad Core, HDMI 10.1" Retina 32GB
    Hade en Sony Xperia som betedde sig ungefär likadant, blev supervarm och kunde dra ur batteriet på ett par timmar, hårdvarufel konstaterade reparatören och den fick skrotas..
    Men har du provat göra en total fabriksåterställning på den? Kör den sedan ett tag utan att lägga in några egna appar och se om den blir bättre.
     
  3. melpa

    melpa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick till slut tvinga en fabriksåterställning mha de fysiska knapparna då den vägrade tillåta sig återställas genom menyn (hände inget när man skulle klicka på det sista steget att radera allt).

    Nu är den helt normal igen, snabb och batteriet räcker bra, som brev på posten uppdaterade den sig till Android 5 också. Mycket märkligt... än så länge tickar allt på som en klocka :)

    Kan det ha varit något virus som gjort den i princip obrukbar? :ehm: Vågar knappt ladda ner någon app/musik nu...
     
  4. TimAspfors

    TimAspfors Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2012
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4
    Tjejens ha nå fel på sin Alpha med,
    BT sammankopplar kasst med enheter.
    går knappt ringa henne.. samsung skyller på kort från operatör men det är ett nytt kort och funkar perfekt i andra telefoner.
    samt så slukar den fullkomligt batteri.. 4h från laddaren så ligger den på 20-15%

    men skall skicka in den på koll då hon bytt då hon vart leds på att den inte funkade...
     
  5. melpa

    melpa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    prova med fabriksåterställning då det löste allt på min, jag ville inte lämna in den innan jag försökt med precis allt, den tickar på som vanligt igen, är jättenöjd... det där var något väldigt konstigt den drabbades av, jag har då ingen förklaring till det där....hoppas bara att den inte får för sig det igen.