Telefon backup på sms-konversationer i Sony PC Companion

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Kloppstock, 12 jun 2016.

  1. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Hur kommer det sig "Sony PC Companions" funktion "Säkerhetskopiera & Återställ" inte tycks göra backuper på varesig ens
    sms konversationer, skärmlåsbilder eller bakgrundsbilder? men tydligen en del annat.

    Vi kan med fördel tala om Xperia 5 & 6 här.
     
  2. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Nähä...Finns det andra program då?
     
  3. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du kan köra SMS Backup+ för att ta backup på dina SMS.
    Fungerar bra för mig. Då får jag även alla SMS i min Gmail. De blir sökbara och man kan sätta etiketter på dem.
     
    Kloppstock gillar detta.
  4. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Tackar, tänk vad långt man kunde komma först efter att man hotat med kiss & bajs, detta Jedi mind trick ger alltid omedelböj defekt :), men du...jag stötte på stora problem med inställningarna i din app, den orka inte genomföra backupen p.g.a. av inloggningsfel om jag inte aktivera IMAP i G-mail kontoinställningar, och naturligtvis kan världen p.g.a. av liberalismen uppenbarligen utforma en G-mail funktion så omständlig som möjlig så att man kan misslyckas att följa denna instruktion, först skulle jag logga in via appen, men det gick inte ens att lägga till min e-post adress att vara det aktiva kontot, dvs det enda konto jag har
    "kontot finns redan på enheten" får jag till svar...ja och vad fan torde jag få tillgång till den om inte i appen som jag just är inne i?.

    Om du vill kan jag skärmdumpa, ifall det är svårt att förstå i text mitt problem
     
  5. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Så där ja nu lyckades missfostret säkerhetskopiera sig till slut, utan att jag fattar mycke
     
  6. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Appen är typ installera, starta och sen glöm bort. Det är ju först när något skiter sig eller när man byter mobil som backupen är intressant. Dock kan det vara bra att då och då titta till den så att den gör sitt jobb. Jag har sett att någon gång verkar det ta lite längre tid än inställt intervall innan backuperna körs.

    När backupen är körd så ligger alla dina SMS i din Gmail. Kolla under etiketten SMS. Enklast så söker du på: l:sms