Fråga: Telefonen försöker spela musik från lokalt bibliotek istället för Spotify (vid bluetooth anslutning)

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Roserud, 7 feb 2017.

  1. Roserud

    Roserud Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Lenovo Tab 2 A10-70 16GB
    Har ett problem med min Samsung Galaxy S7 Edge. Tidigare har det fungerat såhär: Jag sätter mig i bilen och telefonen ansluter automatiskt till min bil med bluetooth, här har jag alltid tidigare kunnat klicka på nästa låt/höja eller sänka volymen på bilens mediaknappar för att automatiskt starta Spotify i telefonen och spela den låt jag sist spelade, alltså behöver jag aldrig ta upp telefonen för att starta Spotify och starta en låt på själva telefonen.

    Det som sker i dagsläget är att telefonen ansluter automatiskt till bilen över bluetooth, kollar jag på telefonen så får jag upp ett meddelande i stil med detta "Kunde inte spela upp media från f:\\" direkt efter att den anslutit sig över bluetooth. Inte helt säker på meddelandet, men är säker på att det är från F: den inte lyckas spela upp media. Förmodar att det är en lokal plats telefonen försöker spela media ifrån istället för att starta Spotify som telefonen tidigare gjort. Tar jag upp telefonen och startar Spotify och en låt fungerar det att byta låt mm. från bilens mediaknappar.

    Bilen är en Volvo S60 2011, har inte gjort någon uppgradering av mjukvaran i bilen så det är telefonen som stället till det. Det fungerar som det ska med min brors telefon som är en Samsung Galaxy S7. Alla förslag på vad jag kan testa uppskattas något enormt, tack på förhand!
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

  3. Roserud

    Roserud Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Lenovo Tab 2 A10-70 16GB
    Tack för tipset jogge, har appen Tasker som jag satt upp en profil med just nu. Dock är det vissa saker jag inte fått till, t.ex. om någon ringer när jag är uppkopplad mot bilen med bluetooth. När jag då svarat så pratar/lyssnar jag genom bilens mikrofon/högtalare och när jag lägger på samtalet så kommer inte Spotify fortsätta spela. Då behöver jag klicka på play i Spotify på telefonen, detta har inte behövts tidigare utan då har Spotify automatiskt gått igång. Funderar på att göra en systemåterställning av telefonen för att se om det löser problemet, men känns onödigt då det borde finnas en mindre besvärlig lösning på detta.
     
  4. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Spotify appen är långt från stabil, jag har också dessa problem ibland men just nu funkar det. Ofta ändras det när spotify uppdateras.
    Just problemet med att spotify inte går igång efter ett samtal löste jag genom att pausa spotify först, sen ta samtalet, och det kan man ju låta tasker göra.

    Kolla om din bror har samma ver. av spotify appen som du.
     
  5. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag har en V40,2016. Har inte testat Tablet, men jag har problem med att musiken eller ljudboken aldrig kan sättas igång automatiskt första gången, utan jag får upp ett meddelande om att det uppstått kommunikationsfel och jag måste starta manuellt på telefonen. Kan Tasker fixa detta också? Spelar ingen roll om det är Storytel eller Spotify jag lyssnat på senast
     
  6. frikktion

    frikktion Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6 Plus
    Platta:
    iPad 3
    Har samma problem med mina hörselkåpor på jobbet. Värdelöst.
     
  7. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    För mig funkar det kanon med bt i bilen dock så har jag problem att vissa internetradioappar automatiskt vill dra igång när mobilen paras med bilen. Så jag måste manuellt stoppa dem och sedan starta Spotify. Detta händer bara när appen en gång har startats och mobilen ej har startat om däremellan. Det är som att appen skapar en högre prioritet framför Spotify. Appen det rör sig om är di.fm och bilen är en 2016 BMW 430i.