Problem: Telefonen formaterades - går det att rädda - Marshmello 6.0.1 OTA

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av abox86, 9 maj 2016.

  1. abox86

    abox86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Jag var ute och sprang med telefonen, helt plötsligt slocknar telefonen och det ser ut som att telefonen uppdateras. Jag hade 6.0 sedan tidigare och nu är versionen 6.0.1

    Detta gjordes OTA men allt på telefonen har raderats.

    Är det möjligt att återställa dessa bilder / filer etc.? Vore ytterst tacksam för svar.

    Mvh
     
  2. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte riktigt? 6.0.0 är aldrig släppt till S6 Edge (såvida du inte har någon custom ROM?) och det krävs inte bara en fabriksåterställning utan även en omformattering av hela telefonen för att dina foton och filer ska raderas.

    Har du provat att starta om telefonen eller till och med göra en ny fabriksåterställning för att se om filsystemet hittar filerna igen?
     
  3. abox86

    abox86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    va? Jag har ingen custom rom - har företagstelefon så vågar inte lägga in custom rom. Har en Samsung Galaxy S6 edge - version. 6.0.1.

    Den totalformaterades helt plötsligt, startades om och allt var verkligen borta. Sitter nu och försöker återskapa allt genom senaste återställningen men det jag verkligen vill få tillbaka är mina bilder. Men det kommer väl inte komma hända antar jag??
     
  4. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Då hade du alltså 6.0.1 innan det inträffade också.

    Om filsystemet är rensat som du säger så tror jag inte är det är rimligt att få tillbaka filer från själva mobilen. Frågan nu är väl om du syncat bilderna till molnet automatiskt och kan hämta bilderna därifrån? Alltså om du har dina bilder på ditt Google-konto (eller valfri annan molntjänst som Dropbox eller OneDrive) också och kan logga in och ladda ner filerna igen?
     
  5. gello

    gello Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2013
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S5
    Telefon 2:
    Samsung S4
    Har Du nyss gjor full backap?