Problem: Telefonen har dött! Vad göra?

Diskussion i 'Galaxy S3 Mini' startad av Christian H., 15 aug 2013.

  1. Christian H.

    Christian H. Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en Samsung Galaxy S3 Mini som jag köpte för sex månader sedan och den har fungerat så gott som felsäkert sedan jag köpte den. Den har dock de senaste månaderna startat om sig ett fåtal gånger och skärmen har låst sig någon gång, men det har löst sig av sig själv snabbt. Jag har uppdaterat den när uppdateringar kommit och har original ROM.

    Ikväll såg jag att batteriet var nere på 6% och jag kopplade in laddaren, jag lät telefonen ligga i ett par timmar utan att jag tittade till den. När jag väl tittade till den så upptäckte jag att den inte reagerade på något jag gjorde, den är stendöd och går varken att sätta igång eller att ladda. Jag har provat med andra laddare och det funkar inte, jag har testat första laddaren med en annan telefon och den funkar.

    Vad kan ha hänt? Vad gör man?
     
  2. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Har du provat att ta ut/sätta i batteriet och se om den laddar sen?
     
  3. Christian H.

    Christian H. Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förlåt ett sent svar. Ja, jag provade det, men det funkade inte och jag fick lämna in den och fick tillbaka den två veckor senare med beskedet att de inte hade hittat något fel på den. Den startade och fungerade någorlunda när jag fick tillbaka den, men det tar några sekunder innan skärmen startar efter att man tryckt på hemknappen, wifi-tar lång tid på sig att starta och det värsta är att den inte känner att det sitter ett minneskort i den.

    Så jag ska lämna in den igen.
     
  4. Broms

    Broms Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om S3mini dras med samma problem som S3an, då laddstifftet var helt bedrövligt och gick av/glappade/tappade kontakten på var och varannan mobil som jag upplevde det.
    Kolla upp exakt hur gammal mobil är och om du med lite tur kan dra nytta av den så kallade "6-månadersregeln".



    Sexmånadersregeln:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  5. Christian H.

    Christian H. Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaren. Jag köpte den i butik och fick lämna in den två gånger, men nu fungerar den trots att de säger att de inte gjorde något annat än att jag skaffade ett nytt minneskort.