telefonen seg efter uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av pxntus, 3 jan 2018.

  1. pxntus

    pxntus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Tjenare, fick en uppdatering fredag den 15e December, efter det så har telefonen levt sitt eget liv, den har blivit betydligt segare.
    Reagerar inte alls när jag sätter fingret över fingerläsaren, inte på låsknappen alls ibland.
    Detta är oftast ifall jag låter bli telefonen ett tag, annars fungerar den felfritt !
    Och nu dom senaste dagarna har det kommit upp en muspekare på telefonen vid vissa tillfällen !
    Någon som upplevt samma problem ?
    appar hänger sig och låser sig, provat att rensa cache minnet.
    Fungerar det att nedgradera telefonen tro ?
    Isåfall vilken version va det innan denna ? har 7.0 nu, operatör är Tele2
     
  2. ratscore

    ratscore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade samma tid som du, bör vara samma uppdatering men jag har inte något av de problem du beskriver. Låter skitskumt :S

    Du har inte kommit åt "show touch" under developer options? Det kan vara anledningen till att du ser något muslinnande när du pekar på skärmen.
     
  3. pxntus

    pxntus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Har inte det aktiverat, aktiverade nu och nej den va ej ikryssad !

    Blir så trött på dehär, hade telefonen inne på lagning för att displayen va trasig, får tillbaka den efter några dagar vill telefonen uppdatera och nu är den fruktansvärt seg och reagerar inte ens and, istortsätt oanvändbar.
    man vill ju kunna ta upp telefonen och ta en bild snabbt eller kunna svara när någon ringer, inte ens det kan jag göra, displayen tänds inte ens då. eller reagerar. man får trycka på den och vänta en stund innan den reagerar..

    Det slog mig nu, kan det vara displayen det är fel på?
     
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Har du testat starta om den?

    Om det inte det hjälper så vore en fabriksåterställning på sin plats. Ibland händer det lite konstigheter vid en uppdatering vilket är förståeligt då det är mycket som ska klaffa, många smådetaljer.

    Gör det, sen rapportera tillbaka. Lycka till.
     
  5. pxntus

    pxntus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för att ni försökte hitta någon form av lösning åt mig !

    Men det verkar som om de va så enkelt som att mitt minneskort jag hade i telefonen va trasigt och de va de som slöade ner hela telefonen ! plockade ur de och nu fungerar telefonen felfritt igen !
    Men tack för eran hjälp ! och tänk på de i framtiden att om ni får samma problem, prova ta ut minneskortet ;)

    Tycker dock att de va konstigt att de blev så efter att jag uppdaterade telefonen, för den fungerade ju klockrent innan o_O
     
    ratscore och gr0ove gillar detta.