Problem: Telefonen slukar batteri, ingen aning varför!

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av NoPainNoGain, 22 jun 2017.

  1. NoPainNoGain

    NoPainNoGain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Hej

    Jag har ingen aning varför telefonen drar så mycket batteri, det har varit väldigt bra förut men nu på senare tid måste jag ladda den oftare trots samma användningsvanor som tidigare.

    Det är en Galaxy S7.
    Det händer att jag går och lägger mig med 55% och vaknar med 25%. Annat exempel är att jag ladda telefonen för 4h sen, nu har jag 45%. Enda jag har gjort är att kolla lite på Youtube och lite surf på wifi.

    Den inbyggda batteriövervakaren är inte till någon hjälp.
    Någon som har någon aning varför det håller på såhär?

    [​IMG] [​IMG]
     
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Prova att avinstallera de senaste apparna du har installerat. I ditt läge hade jag absolut tagit bort Samsung Internet Beta.
    Gå till recovery (starta med home, vol+ och power) och välj Delete cache partition och sedan reboot.
    Kör Enhetsunderhåll.
    Funkar inget annat återstår bara fabriksåterställning, men då raderas allt utom det du har på ett eventuellt externt SD-kort.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 739
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Android är himla besvärligt att felsöka när det gäller batteritiden. Av någon anledning visas inte tid X app förhindrat telefonen från viloläge i den där menyn på ett överskådligt vis, utan det syns bara när man går in på varje individuell app. Så vad du kan göra är att gå in på appar du misstänker kan förhindra telefonen från viloläge och kika på värdena där och se om du ser något "out of the ordinary".

    Alternativt, om du inte återställde enheten när du uppgradera från Marshmallow->Nougat kan det vara läge att göra det om du inte får ordning på det. Det är inte helt ovanligt att större uppdateringar kan ställa till det.
     
  4. NoPainNoGain

    NoPainNoGain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Hej och tack för era svar, problemet verkar vara löst nu. Körde en återställning och rensade cache i recovery.
     
    inact_0030 gillar detta.