Telenor Change - Note 4?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Cxod, 24 nov 2015.

  1. Cxod

    Cxod Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tja!

    Så som det låter, värt att skaffa note 4? saknar min note2... har nu iphone 6 plus och jag börjar blir trött på den :P
    Saknar android och noten. What ya think?

    Tack!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 694
    Mottagna gillanden:
    44 675
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nexus 6P? Dvs om du inte är beroende av pennan.
     
  3. Cxod

    Cxod Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    De säljer inte nexus 6p :( Plus den är super ful -.-
    Men ja funktionsnivån på den är awesome
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 694
    Mottagna gillanden:
    44 675
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det finns väl ingen större nackdel med Note 4 annat än att kameran inte direkt matchar vad S6, N6P eller G4 presterar. Om det inte är något problem skulle jag säga att Note 4 är ett hyggligt val.

    Note 5 hade förstås varit desto trevligare, men den säljs ju som du säkert är bekant med inte här.

    Jag förmodar att du har Z5 premium att välja på också - om du gillar Sony, men då saknas förstås fortfarande pennan

    Edit: Huawei Mate S kanske kan vara ett alternativ också förresten?
     
  5. Cxod

    Cxod Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Är kameran verkligen så stor nackdel i Note4?

    Ja såg det för inte så länge sedan, känns som en nerbantad note 4 utan löstagbart batteri samt inget sdkorts plats. Samt att den ej säljs i europa.

    Z5 har jag kollat på men alla jag känner har haft skräck historier med Z serien, flickvännen hade problem, 2 andra kompisar hade också problem med z3an, både vanliga och compact.
    Vet ej om man vågar.

    Huawie vet jag ej om de säljer... kanske får kolla upp den :)
     
  6. Cxod

    Cxod Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det visade sig att de har Nexus p6 på telenor, hur bra är nexusen?! :D
     
  7. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 369
    Mottagna gillanden:
    5 156
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
  8. MiDroid

    MiDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    24
    Jag skulle inte köpt Note 4. Xperia Z5 Premium om jag tittade åt det hållet.
    Tycker inte om att hålla i Note 4: Den känns tung och klumpig och är både tjockare och tyngre än Note 3. Kanterna är vassa också, vilket gör det svårt att få ett skönt bra grepp. Note 3 är mycket trevligare att ha i handen. Z5 Premium visserligen inte lättare men är något smalare, vilket jag tror kommer att göra den mer greppvänlig. Och den är ursnygg, supertunn och med bra spec:s. Kan hålla med att det är synd att 6P är så ful, utseendet är inte försumbart då man väljer mobil. :)
     
    bernard gillar detta.
  9. Cxod

    Cxod Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Är rädd för Z5, så många som haft problem med Z1-Z5 där Z5 har värmeproblem osv.
    Samt så skall kameran vara bäst men ändå inte då folk rapporterar gryniga bilder -.-
     
  10. mikekop

    mikekop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Tänkte skriva nåt, men orkar inte. Fortsätt vara rädd du. Spöken och troll är också farliga.
     
  11. Cxod

    Cxod Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har man haft en flickvän som fått reparea sin Z1 3 gånger, en annan vän sin Z3 2 gånger och en till som sålde sin igen samt fått läsa att Z5 blir jävligt varm så blir man försiktig.
    Och om inte nog med det så har jag alltid otur med elektronik, så där har vi ytterligare en anledning till varför jag vill göra rätt val.

    Att du sedan inte kan skriva något vettigt så fine, påverkar mig inte :D Njut av natten!
     
  12. mikekop

    mikekop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Det är inget personligt. Jag har ett otal gånger skrivit i olika forum om att jag har haft Z, Z1C, Z2, Z3 och nu Z5, alla telefonerna funkar än och är i bruk i min familj (ungarna) utom Z (som funkar men är pensionerad pga dåligt batteri och fåfänga), samt min sambo har haft ZR (samma pensionsanledning) och nu Z5C. Ingen av telefonerna har haft "självsprickande" skärm eller något annat av de problem du beskriver.
    Z1C är min jobbmobil, och den har jag bytt skärm på 1 gg, pga fall från 2,5 meters höjd ner i sprängsten, och Z som min dotter fick överta då jag köpte en Z2, fick ny skärm, också efter ett fall.
    Z2, som min son (13 år) fick överta då jag köpte Z3, är 20 månader gammal och aldrig reparerad.
    Z3an fick jag skicka in på garantireparation för en gul fläck i skärmen. Min dotter (15 år) har den nu och är otroligt nöjd.
    Själv har jag nu Z5. Ska jag vara ärlig så var jag mindre nöjd med den i början, då den hade random frysningar och omstarter i början, inte nu längre. Den har sämre batteritid än Z3an men räcker ändå en hel dag (6.30-23.00) med mycket skärmtid. Använder aldrig Stamina. Batteritiden kommer förmodligen att vara något helt annat då Marshmallow kommer, då de som installerat Sonys Marshmallow Concept på sina Z3 rapporterar kraftigt förlängd batteritid.
    Jag tycker att kameran är signifikt bättre på Z5 än mina tidigare telefoner. Ett till plus är att min är guldfärgad B-)

    Det var sent igår, och jag orkade inte skriva en sån här harang då, av 2 anledningar:
    1: väldigt få kommer att läsa det.
    2: dom som faktiskt kommer att läsa det, kommer tycka att jag antingen
    a) är en Sony fanboy eller är anställd på Sony. (I wish, jag har jobbat som pendlande snickare i Norge i 15 1/2 år)
    b)har bara haft tur. (jag hade nog tur ifjol sommar också, då en PS3, en ny tv och 2 andra platt-tv, 3 Viasatmottagare och 2 hemmabioanläggningar gick sönder efter 2 blixtnedslag nära kåken).

    Det är klart, jag kunde ju ha gett fan i att skriva något alls, men ärligt, så lät din text om att du "var rädd för Z5an" så fjantigt så jag inte kunde låta bli.
     
  13. mikekop

    mikekop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Point proven.