Övrigt: Telenor Kontant App

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Cmart, 30 dec 2009.

  1. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 643
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det är när den försöker uppdatera widgeten. Jag har ställt in att den ska uppdatera vid klick och någon periodisk uppdatering samt uppdatering efter samtal. Jag har fått något om I/O-fel några gånger också. Är uppkopplad via WLAN med bra mottagning.
     
  2. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    I katalogen med senaste betan på http://poolhem.se/files/ ligger det även kvar lite gamla betor och skräpar... Måhända råkade du i stället för 1.3beta tanka hem 1.1beta3 som har ett förvillande likt namn? Fast även om det skulle kunna vara en trolig förklaring återstår mysteriet med att du behövde starta om telefonen för att beta2 skulle hoppa igång korrekt...

    m v h Henrik
     
  3. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Tar det minst 20 sekunder med texten "vänta..." innan du får I/O-fel eller okänt fel? I så fall har den åtminstone gjort 6 försök att hämta sidan innan den gett upp. Jag skulle kunna lägga till ytterligare försök, men frågan är om det är värt att göra flera försök när man misslyckats den senaste halvminuten...

    m v h Henrik
     
  4. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Borde inte telefonen ha talat om då att det redan fanns en nyare version i telefonen? Eller funkar det att "nergradera" utan protester?

    (Jag har tyvärr raderat den apk jag laddade ner så det går inte att kolla om det kan ha varit så.)
     
  5. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Jag vet faktiskt inte om det finns någon slags inbyggd funktion för att särskilt protestera vid nedgradering. Normalt sett blir det ju faktiskt en liten protest i form av en varning när en app uppdateras. Det brukar stå något i stil med "denna applikation ersätter den som du redan har installerad".

    m v h Henrik
     
  6. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Nu är skarpa version 1.3 släppt på market. Funktionellt är det inga skillnader mot 1.3beta2.

    m v h Henrik
     
  7. Wassblad

    Wassblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Denna underbara app fungerar inte för mig längre. har senaste version och fixat till användarnamn på mina sidor. Men när jag loggar in får jag bara "Okänt fel".
     
  8. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Ajdå, skulle du kunna posta en log från LogCollector eller liknande? Min kod sparar inga användarnamn eller lösenord i log-filen, dock bör du ändå läsa igenom logfilen innan du postar den så att du inte skickar vidare någon känslig information. Dels så kommer meddelanden från alla appar som är igång i samma log-fil, dels skulle åtminstone rent teoretiskt även min app kunna logga användarnamn och lösenord på andra versionar av Android där underliggande funktioner loggar sådant.

    Jag befarar att efter ha läst en första log-fil får jag nog lägga till liter mera loggar och sedan be dig prova en ny version där mera loggas.

    m v h Henrik
     
  9. Wassblad

    Wassblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag laddade hem versionen på market, men bytte till den som var länkad här. Trodde det var samma först. Så nu fungerar det. :)

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
     
  10. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Den på market (version 1.3) är precis samma som den senaste länken här (1.3beta2), det är bara versionsnummer som skiljer. Antagligen har du drabbats av samma fenomen som NiklasO beskrev tidigare i denna tråd. Jag vet inte riktigt varför Telenors servrar ibland strular så för en del användare.

    m v h Henrik
     
  11. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 643
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nu har Telenor ändrat om igen. :)
    Messa mera heter nu "Fri" och där ingår 3000 SMS och 3000 minuter om man laddar för 150kr. Mina sidor är dock inte uppdaterade så jag har just nu ett saldo på 3246:68 kr efter att ha tankat Fri 150kr. ;-)

    Vi får väl vänta på att Telenor uppdaterar mina sidor helt enkelt. Uppdaterar du fortfarande appen? Jag håller tummarna för det... ;-)
     
  12. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Jag har fortfarande ambitionen att hålla appen uppdaterad. Dock har jag ännu inte märkt av några förändringar på deras web. Men något kanske är på gång, deras web har känts lite "skakig" på sistone och min widget visar ofta "okänt fel".

    m v h Henrik
     
  13. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 643
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    En hel del är ändrat vad jag kan se.
    Det ändrades idag. Fick sms om det. :)
    Nya prisplaner för kontantkort och antalet sms har försvunnit... IGEN. Man såg antal sms kvar ett bra tag.. sen försvann det länge, och så kom det tillbaka. Med dessa nya prisplaner så är det borta igen och mitt saldo är istället över 3k. Antar att Mina sidor inte kommer i första hand. ;-)
     
  14. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Vilka prisplaner det finns att välja på borde i sig inte påverka min app.

    Är informationen fel endast i min widget eller är de fel även på telenors "mina sidor"?

    Då jag använder min app och även då jag loggar in på mina sidor ser jag korrekt saldo. Dock har inte jag någon prisplan som visar antalet kvarvarande SMS. Menar du att min app visar över 3k i saldo men att "mina sidor" visar korrekt saldo?

    m v h Henrik
     
  15. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 643
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nej nej! Jag bara aviserade om förändringar som telenor har gjort.
    Din app sköter sig bra. Samma saldo visas hos Telenor också och antalet SMS man har kvar har försvunnit igen. Förhoppningsvis får vi snart se antal minuter och antal sms kvar för varje period.
     
  16. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Fint! Då ligger jag lågt med att uppdatera appen tills vidare. När det börjar bli dags att uppdatera appen kan jag behöva hjälp med att få html-kod från mina sidor från någon som har tjänster som jag inte har själv ( t ex fria SMS eller sista datum för prisplan ).

    m v h Henrik
     
  17. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 643
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Räkna med att jag hänger här på låset från dag 1 när jag märker att det finns.
    Måste ju komma något som visar antal sms och antal minuter kvar sen.
     
  18. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 643
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Bara estetiskt men så här blir det på min S3a. :-)

    [​IMG]
     
    henca gillar detta.
  19. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Märkligt... Så har inte datum sett ut tidigare vad jag kunnat se, men just nu kan jag inte se något datum alls hos mig. Normalt sett brukar jag inte presentera något datum hos mig då jag kör den enkla prisplanen. När jag nu försöker presentera sista datum för giltighetstid visas inte det trots att jag tycker att html-koden ser oförändrad ut och det har fungerat tidigare.

    Detta kommer kräva en lite mer seriös felsökning än vad jag har tid för de närmaste helgerna, kanske kommer jag inte hinna titta på det förren i mitten av oktober.

    När jag väl hinner ta tag i det finns det två möjliga strategier att undvika att datum-raden wrappas. Antingen får jag välja en mindre font, då kommer det dock bli mindre font även på saldot. Eller också får jag försöka korta ned datumet på något smart sätt, t ex konvertera till 2012.10.03 eller 12-10-03. Steg 1 blir dock att jag själv åter skall kunna se datumet.

    Tack för bugrapporten!

    m v h Henrik
     
  20. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 643
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja, gärna lite mindre font.
    Jag tycker att det är riktigt dåligt att Telenor inte klarar av att presentera antal sms och minuter som man har kvar. Jag kör ju med fri.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2