[Telenor] Priserna höjs på MBB med fri surf.

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 31 jan 2015.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hej!

    Idag har jag fått reda på att Telenor valt att höja priserna på en del av sina mobila bredband med obegränsad/fri surf. Detta innebär i korta drag att Telenor vill utnyttja att marknaden inte erbjuder något liknande och därmed tjäna mer pengar på detta. Har man det kvar, men ej använder det - så börjar det nog bli dags att försöka överlåta det - lär inte vara en omöjlighet. :)

    Exempel:
    Bredband 3G upp till 16Mbit/s
    Pris innan höjning: 199kr/månad
    Pris efter höjning: 299kr/månad

    Frågor och svar från Telenor

    Varför ändrar ni priserna?
    I dag använder de flesta av våra kunder sitt mobila bredband till så mycket mer än att bara surfa. Vi ringer, ser på tv, skickar filer, streamar, lyssnar på musik osv. Det är en väldigt trevlig utveckling men den ställer högre krav på vår utrustning och vårt nät. För att fortsätta att erbjuda en bra surfupplevelse bygger vi ut och moderniserar vårt nät. Därför justerar vi nu våra priser.

    Från när gäller de nya priserna?
    De nya priserna börjar gälla i mars.

    Kommer jag få ny bindningstid?
    Nej, du kommer inte få någon ny bindningstid.

    Vad behöver jag göra i samband med förändringen?
    Du behöver inte göra någonting. Denna förändring kommer att ske automatiskt utan avbrott i din tjänst.

    Har jag rätt att säga upp min tjänst?
    Om du inte är nöjd med förändringen har du självklart möjlighet att byta till något av våra andra abonnemang eller avsluta ditt nuvarande. Kontakta oss på 020-222 222 så hjälper vi dig gärna.

    http://www.telenor.se/privat/kundservice/mobilt-bredband/information-om-vara-nya-priser.html
     
    indika gillar detta.
  2. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Mycket märkligt förfarande. Antingen får man väl säga upp kunderna eller så får man erbjuda alla att nyteckna dessa avtal?
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Annars är detta ett smart sett att kunna tjäna mer pengar, hållhaken är ju "fri surf", vilket nog gör att många ändå inte kommer säga upp abonnemangen.